کپی سازی در صنعت قطعه سازی ایران وجود ندارد

پرشین خودرو: یکی از اشکالاتی که به قطعه سازان ایرانی می گیرند، تولید قطعه بدون داشتن دانش فنی آن است و این مهم را دلیل بی کیفیت سازی این صنعت می دانند اما انجمن قطعه سازان ایران با این ادعا موافق نیست.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، فرهاد بهنیا سخنگوی انجمن قطعه سازان ایران، با بیان این مطلب گفت: در حال حاضر در صنعت قطعه سازی کشور چیزی به نام کپی سازی وجود ندارد زیرا خودروسازان تمامی نقشه ها و مدارک فنی را به ما می دهند و نیازی به کپی کاری نیست.


وی ادامه داد: ما بر اساس مدارک فنی و نقشه ها قالب سازی کرده و تجهیزات لازم را فراهم می کنیم و سپس قطعه مورد نظر را می سازیم از این رو دیگر نمی توان به قطعه ساز ایرانی گفت که تو تنها کپی کار هستی.


سخنگوی انجمن قطعه سازان ایران تصریح کرد: البته در ابتدای کار صنعت قطعه سازی و خودروسازی کار با کپی سازی آغاز شد آن هم به علت این بود که شرکت های طرف معامله با ما مدارک فنی را یا به ما تحویل نمی دادند و یا این مدارک ناقص تحویل داده می شد.


وی افزود: در سال های 71 و 72 یا باید قید قطعه ساز شدن را می زدیم و یا با خرد کردن قطعات و کپی کردن آنها، قطعه خودمان را می ساختیم اما الان این فرهنگ تغییر کرده است و هیچ خودروسازی در جهان این اجازه را نمی دهد که قطعه سازی از طریق کپی کردن، قطعات را تولید و تحویل دهد.


بهنیا خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای محصولات جدید ابتدا نقشه و مدارک می دهند و سپس از تجهیزاتی که برای این قطعات آماده شده است بازرسی می کنند و سپس اجازه تولید به قطعه ساز داده می شود.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 62907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha