کد خبر 62912
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
خودروهای هیبریدی فراری به بازار خواهند آمد

پرشین خودرو: بر اساس جدیدترین اخبار منتشرشده، خودروهای هیبریدی فراری بعد از سال ۲۰۱۹ وارد بازار خواهند شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، به نقل از زومیت خودروهای هیبریدی یا همان ترکیبی برخلاف خودروهای بنزینی یا دیزلی دوستدار محیط‌زیست بوده و موجب آلودگی هوا نخواهند شد. حال به نظر می‌رسد یکی از تولیدکنندگان خودروهای سوپراسپرت می‌خواهد مدل‌های هیبریدی بیشتری ارائه دهد. در سال‌های اخیر شرکت‌های تولیدکننده خودرو برای مصرف سوخت کمتر و عدم آلودگی هوا به دنبال محصولات الکتریکی یا هیبریدی رفتند که درزمینه‌ی اقتصادی نیز کمک شایانی خواهند کرد.

فراری اخیرا لافراری را به‌عنوان نخستین خودرو هیبریدی معرفی و عرضه کرده است. این محصول به یک جفت موتور الکتریکی و یک موتور سنتی ۱۲ سیلندر مجهز است. اگرچه لافراری دورگه‌ای نامتعارف است ولی بااین‌حال خودروی بسیار جذابی محسوب می‌شود.

به گزارش بلومبرگ، سرجیو مارکیونه طی کنفرانس گزارش مالی سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۶ کمپانی فراری که روز دوشنبه برگزار شد، از عرضه خودروهای هیبریدی بیشتر پس از سال ۲۰۱۹ خبر داد. این واقعا جالب‌توجه استکه یک سوپراسپرت ساز بخواهد از پیشرانه هیبریدی با سروصدایی کمتر در محصولات خود استفاده کند.

در حال حاضر رقبای فراری همچون مک‌لارن و پورشه روی خودروی الکتریکی مشغول به کار هستند. البته موضع مارکیونه بسته به سلایق مصرف‌کننده و قوانین جاری ممکن است تغییر کند؛ اما در حال حاضر تمرکز فراری روی مدل‌های هیبریدی است.

البته انگیزه فراری به‌کارگیری خودرویی اقتصادی‌تر و با کارایی بالاتر است. خوشبختانه فراری با تولید سالانه کمتر از ۱۰ هزار خودرو، از مشکلات گازهای آلاینده‌ای که خودروسازان با آن روبرو می‌شوند، دور بوده است. با استفاده از فناوری هیبریدی این رقم همچنان محدود خواهد بود و افزایش پیدا نمی‌کند.

به گفته مارکیونه فراری می‌تواند بیش از ۱۰ هزار خودرو را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند. در سال ۲۰۱۶ فراری ۸ هزار خودرو راهی بازار کرده و قصد دارد تا سال ۲۰۱۹ به ۹ هزار دستگاه برسد.

فراری باوجود تولید محدود و برای آن‌که انحصار خود را حفظ کند، سعی دارد برای رشد سهام میزان تولید را افزایش دهد. این شرکت قصد دارد برند خود را گسترش دهد اما به گفته مارکیونه این گسترش فقط بر ساخت خودرو متمرکز دارد و سایر فعالیت‌های فراری محدودتر خواهند شد.


منبع: تابناک

کد خبر 62912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha