انتصاب قائم مقام جدید معاونت حمل و نقل و ترافیک

پرشین خودرو: حجت الله بهروز پس از ۱۱ سال از معاونت حمل و نقل و ترافیک رفت و شهریار افندی زاده جایگزین وی شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، مازیار حسینی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در مراسم معارفه و تکریم قائم مقام این معاونت و معاون آموزش سازمان حمل و نقل و ترافیک در جمع مدیران حمل و نقل شهری پایتخت گفت: باید فرصت‌ ها را قدر بدانیم و با ارتقای روابط خشک کاری و اداری در ادارات و سازمان ‌ها به روابط صمیمی انسانی و دوستانه، علاوه بر این که خاطره خوش در کنار هم بودن در فضای کار را شکل دهیم و لحظات شیرین آن را تا آخر عمر به یادگار داشته باشیم، بهره‌ وری در مجموعه را نیز افزایش دهیم.

معاون شهردار تهران افزود: درس زندگی فقط در آمدن و رفتن خلاصه نمی شود، بلکه اتفاقاتی در زندگی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد انگیزه و بازتولید انرژی شود که یکی از این اتفاقات چرخش نیروهاست، مشروط بر این که حساب شده باشد.

وی با اعلام این که همه افرادی که در یک مجموعه کار می کنند، وابسته به هم هستند و البته این وابستگی، الزاماتی دارد که تا زمانی که این الزامات برقرار باشد حفظ می شود، تأکید کرد: به عنوان یک معلم دانشگاه، انتخاب هایم بر مبنای تخصص، تعهد، بی حاشیه بودن و همراه بودن در کار تیمی است، چرا که به شدت به کار تیمی اعتقاد دارم و به این منظور از دیگران برای پخته کردن کار، مشورت و کمک می گیریم.

سفت و محکم کارمان را انجام می دهیم

معاون شهردار تهران با اشاره به این که موضوع دیگری که در موفقیت یک مجموعه مهم است، یکپارچگی است چرا که اگر یکپارچگی در یک مجموعه وجود نداشته باشد، رسیدن به هدف خیلی سخت و حتی ناممکن می شود، اظهار کرد: در محیط کار همچون یک خانواده باید دست به دست بدهیم و به کاری که به ما سپرده شده به عنوان امانتی سنگین نگاه کنیم و آن بار امانت را به سر منزل مقصود برسانیم.

حسینی با بیان این که ممکن است فردی بگوید در این چند ماه آخر، فلان کار را انجام بدهید یا انجام ندهید، تصریح کرد: این تصور حتی برای یک لحظه نیز در ضمیر ناخودآگاهمان نباید شکل بگیرد، چرا که به مجرد شکل گیری چنین تفکری، اتخاذ بسیاری از تصمیمات و انجام بسیاری از اقدامات، غیر ممکن می شود.

وی با تأکید بر این که باید بتوانیم در محیط کار همدیگر را تکمیل کنیم و با کمک در جهت جلوگیری از بروز خطاها و نقایص احتمالی، مکمل هم باشیم و کاستی ها و کمبودهای یکدیگر را جبران نماییم، اضافه کرد: باید سفت و محکم کارمان را انجام دهیم و تصمیمی که با پختگی گرفته ایم را با کمک هم اجرا کنیم.

لزوم نگاه چند بُعدی به موضوعات شهری به جای نگاه تک بُعدی

معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم نگاه اجتماعی به موضوعات شهری و با اعتقاد به این که نگاه اجتماعی در کنار نگاه تخصصی و به عبارتی تگاه چند بُعدی به جای نگاه تک بُعدی به مسائل، از وجود خیلی از آسیب ها می تواند جلوگیری کند، اظهار کرد: استفاده از نظرات جامعه شناسان و معماران در موضوعات شهری، جلوی بسیاری از آسیب های بعدی را می تواند بگیرد، مشروط بر این که نسخه اجرایی و عملیاتی برای هر موضوع وجود داشته باشد.

حسینی با بیان خاطره ای از تعریض پُل قدیمی ستارخان به جای برداشتن آن با وجود تأیید طرح حذف پُل، تصریح کرد: با وجود تأیید این طرح از نظر مهندسی اما با نگاه اجتماعی، به این نتیجه رسیده ایم که با برداشتن پُل ستارخان، زندگی اهالی و کسبه محل دچار مشکل می شود و از این رو، با اضافه کردن یک باند به هر طرف پُل، مشکل حل شد.

وی با تأکید بر لزوم داشتن طرح و برنامه در امور و سنجیدن جوانب کار و نگاه پروژه ای به مسائل اجرایی، اضافه کرد: باید نگاه انسان محور مبتنی بر مسائل فرهنگی را به حوزه تخصصی حمل و نقل و ترافیک وارد کرده و با مردمی کردن این موضوع فنی و رفتن به کف خیابان و بین مردم، بسیاری از مسائل و مشکلات ترافیکی را که بیشتر آنها ریشه فرهنگی دارد، حل و فصل کنیم.

تقدیر از خدمات و زحمات ۱۱ ساله مهندس بهروز

معاون شهردار تهران با اعلام این که نیروهای قدیمی مانند صندوقچه ارزشمند و گران بهای تجربه در هر سازمان هستند که باید قدر آنها را بدانیم و در تصمیم گیری های سازمانی از ایشان کمک بگیریم، گفت: تأمین منابع در حوزه حمل و نقل و ترافیک، بحث بسیار مهمی است و تأمین منابع لازم از درآمدهای جاری همچون عوارض، کار بسیار سختی است و از این رو، باید نسبت به تأمین منابع مورد نیاز برای اجرای پروژه های بزرگی همچون مترو، از شبکه بانکی کمک بگیریم.

حسینی در پایان با تأکید بر این که نگاهمان به مجموعه کاری، باید به مثابه خانواده ای باشد که عرصه پر برکت خدمت گذاری برای آن فراهم شده، خاطرنشان کرد: با قدر دانستن این نعمت بزرگ، باید تمام توان مدیریتی خود را در جهت پیش بردن مسئولیت بزرگی که بر دوشمان گذاشته شده به کار گیریم و به این منظور، از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکنیم.

در پایان این مراسم از خدمات و زحمات ۱۱ ساله مهندس حجت الله بهروز قائم مقام سابق معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران تقدیر به عمل آمد و دکتر شهریار افندی زاده استاد دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان قائم مقام جدید این معاونت، معرفی و مشغول به کار شد. همچنین با قدردانی از محمد مهدی میرزایی معاون سابق آموش سازمان حمل و نقل و ترافیک، محمد رضا زمردیان به عنوان مشاور اطلاع رسانی و معاون جدید آموزش این سازمان، معرفی و آغاز به کار نمود.

گفتنی است در احکام جداگانه ای از سوی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، دکتر فهیمه حسین زاده به عنوان مشاور اجتماعی این معاونت، غلامحسین تابش فر به عنوان مشاور این معاونت در امور مالی و بانکی و محسن نایبی به عنوان مشاور این معاونت معرفی شده و احکام خود را در خاتمه مراسم مذکور از ایشان دریافت کردند .

۳ انتظار شهردار تهران از حوزه حمل و نقل عمومی است

طی حکمی از جانب دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران، قائم مقام جدید معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران منصوب شد.

در این حکم اهم انتظارات خود از حوزه حمل و نقل شهری را تعیین و بر «بهینه سازی»، «چابک سازی»‌ و «هوشمندسازی» این حوزه مهم و مؤثر، تأکید نموده است.

در حکم شهردار تهران خطاب به دکتر شهریار افندی زاده با اشاره به اهمیت مقوله حمل و نقل و ترافیک و اثرگذاری های مختلف این موضوع بر ابعاد اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی زندگی شهروندان، آمده است: ضروری است با هماهنگی کامل با معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در حیطه اختیارات واگذار شده و با نگاهی انسان محور، در راستای «توسعه کیفی و کمّی حمل و نقل عمومی»، «ایجاد شبکه هوشمند و یکپارچه حمل و نقل شهری» و «ارتقای استانداردهای زیست محیطی بر مبنای توسعه حمل و نقل پاک»، اهتمام نمایید.

در این حکم، ضمن تأکید بر «بهینه سازی»، «چابک سازی» و «هوشمندسازی» ساختار سازمانی حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، تصریح شده است: ضرورت دارد ضمن هماهنگی این حوزه با مناطق و شرکت ها، نسبت به برنامه ریزی، هدایت و نظارت بر واحدها در راستای نهادینه شدن فرهنگ «شهروندمداری» با رویکرد «منطقه گرایی» و «هویت بخشی» به محلات در جهت رفاه شهروندان با ارائه خدمت بی منت و با دقت و در عین حال مشفقانه و خالصانه، همه توان و تجربه خویش را به کار گیرید.

گفتنی است شهریار افندی زاده استاد حمل و نقل و ترافیک دانشگاه علم و صنعت ایران است و سال ها به عنوان مدیرعامل شرکت مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک، مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک و مشاور ارشد در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مسئولیت های اجرایی و مطالعاتی داشته و معاونت وزیر راه و شهرسازی به عنوان رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و مشاور وزیر راه و شهرسازی نیز از دیگر سوابق مدیریتی قائم مقام جدید معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است.

منبع: مهر

کد خبر 62927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha