کد خبر 62943
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۱
رشد 37 واحدی شاخص بورس

امروز شاخص بورس در دومین روز کاری خود در هفته جاری، از همان ابتدا با افزایش تقاضا مواجه شد اما بعد از 15 دقیقه،شاهد تعادل بازار بودیم ولی از ساعت 10:00 به بعد شاهد پیش گرفتن عرضه و تقاضا و عقب نشینی شاخص بودیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، در نهایت شاهد رشد اندک شاخص بورس در پایان معاملات امروز بودیم.
امروز شاخص بورس در دومین روز کاری خود در هفته جاری، از همان ابتدا با افزایش تقاضا مواجه شد اما بعد از 15 دقیقه،شاهد تعادل بازار بودیم ولی از ساعت 10:00 به بعد شاهد پیش گرفتن عرضه و تقاضا و عقب نشینی شاخص بودیم. در نهایت شاهد رشد اندک شاخص بورس در پایان معاملات امروز بودیم.

با اتمام ساعات معاملات روز یکشنبه 95.08.23 شاخص بازار اول با 170.49 واحد افزایش به رقم 56235 واحد و شاخص بازار دوم برخلاف شاخص بازار اول، با کاهش 740.75 واحدی به رقم 167534.20 واحد رسیدند.

شاخص قیمت بورس(وزنی- ارزشی) نیز در روز جاری با 13.30 واحد افزایش به رقم 27896.70 واحد رسید. شاخص کل بورس در دومین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 37.77 واحدی به رقم 79048.50واحد رسید و شاخص کل فرابورس با افزایش 2.10 واحد به رقم 837.40واحد رسید. گفتنی است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 3924 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 1673 میلیارد ریال رسید.

تعداد معاملات در روز جاری 71967 و 1124 میلیون برگه سهم مورد معامله قرار گرفت. ارزش بازار بر روی رقم 3302859 میلیارد ریال ایستاد. در این روز بیشترین تاثیر مثبت را به ترتیب شرکت های ملی صنایع مس ایران،معدنی و صنعتی گل گهر،پالایش نفت اصفهان و سیمان فارس و خوزستان و بیشترین تاثیر منفی را به ترتیب شرکت های صنایع پتروشیمی خلیج فارس،کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران،فولاد مبارکه اصفهان و گروه مدیریت سرمایه گذاری امید بر شاخص کل بورس داشتند.بیشترین حجم معاملات در بورس متعلق به شرکت های ملی صنایع مس ایران،سرمایه گذاری سایپا،ایران خودرو و زامیاد بودند.

در بازار امروز بیشترین تاثیر منفی متعلق به گروه های سیمان،آهک و گچ،انبوه سازی،املاک و مستغلات و فلزات اساسی و در مقابل بیشترین تاثیر منفی متعلق به گروه های محصولات شیمیایی،حمل ونقل،انبارداری و ارتباطات بود. جو فروش در گروه های انبوه سازی،املاک و مستغلات،سیمان،آهک و گچ،محصولات غذایی و قندوشکر و درمقابل جو فروش متعلق به گروه های فلزات اساسی،شرکتها چند رشته ای صنعتی،حمل و نقل،انبارداری و ارتباطات و محصولات کاغذی بودند.

در گروه فولادى پیشنهاد مدیرعامل فولاد مبارکه برای کاهش ۵ درصدی تعرفه کلاف های گرم و سرد براى وزارت صنعت و معدن و تجارت ارسال شد .
در نماد شپدیس خبرها حاكى از ساخت فاز سوم طرح آمونیاك و اوره از ٩٥ درصد گذشت و با ظرفیت سالانه ٦٨٠ هزار تن آمونیاك و ١٠٧٢ هزار تن اوره مراحل پایانى عملیاتى خود را طى میكند .
در بیمه ملت مدیر عامل شركت از برنامه ریزى براى افزایش سهم این شركت به ١٠ درصد بازار خبر داد و اینكه با این اقدام جزء ٥ بیمه اول كشور خواهند شد .

منبع: تابناک

کد خبر 62943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha