آمادگی  قطارهای مسافری برای بازگشت زائران

پرشین خودرو: معاون مسافری راه‌آهن گفت: عزیمت زائران اربعین حسینی به عتبات عالیات که از 20 آبان آغاز شده و تا 28 ماه جاری ادامه دارد، برای بازگشت آنها نیز از دوم و سوم آذر ماه پیش بینی لازم به عمل آمده و قطارهای متعددی برای مسیر خرمشهر به تهران اعزام خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میرحسن موسوی با اشاره به مدیریت قطارهای مسافری برای زائران حسینی در طول ایام اربعین اظهارداشت: یک تیم کارشناسی به‌ منظور بررسی فرایند عزیمت مسافران در طول مسیر به مناطق عبوری قطار تهران-شلمچه فرستاده شده تا در اعزام قطارهای بعدی بر مبنای نتایج کارشناسی برنامه‌ریزی مربوطه صورت گیرد.


وی افزود: تهیه بلیت‌های مسیر نیز از طریق اینترنت برای فروش امکانپذیر است و تا این لحظه بیشتر بلیت‌ها بفروش رسید.
معاون مسافری راه‌آهن گفت: تهیه بلیت‌ها به زائران امکان برنامه‌ریزی برای بازگشت و دسترسی به قطار خرمشهر- تهران را فراهم می کند.


وی اضافه کرد: بسیاری از زائران در زمان تهیه بلیت رفت، زمان برگشت خود را مشخص و همزمان به‌صورت آنلاین آن را خریداری‌ کرده‌اند.
موسوی یادآورشد: قطارهای ترکیبی تهران - کربلا از سه‌شنبه هفته گذشته حرکت خود را آغاز کردند و تمام بلیت‌های این قطارها به‌ طور یکسره به فروش رفت و زائران با استفاده از این قطار از تهران به شلمچه و پس از انجام تشریفات گمرکی، مسیر 35 کیلومتری تا ایستگاه راه‌آهن بصره را با استفاده از اتوبوس طی می‌کنند و بقیه مسیر از بصره تا کربلا را با قطار سفر می‌کنند.


به گفته معاون مسافری راه‌آهن، علاوه بر قطارهای قبلی، در ایام اربعین 40 رام قطار فوق‌العاده خرمشهر برای جابجایی زائران و یک ریل‌باس برای جابجایی مسافران برای 17 کیلومتر حدفاصل خرمشهر تا شلمچه پیش‌بینی شده که با توجه به تعداد تقاضا این قطار هر نیم ساعت یک‌بار حرکت می‌کنند.


موسوی خاطرنشان کرد: براساس هماهنگی انجام شده با راه‌آهن عراق، پیش‌بینی روزانه پنج رام قطار از بصره تا کربلا به عمل آمده تا مسافران و زائران با مراجعه به ایستگاه راه‌آهن بصره و تهیه بلیت به کربلای معلا عزیمت کنند.


به گفته معاون شرکت راه‌آهن، طبق برنامه‌ ریزی‌های انجام ‌شده، راه‌اندازی قطار هفتگی تهران - کربلا در روزهای سه‌شنبه بعد از اربعین برنامه ریزی خواهد شد. موسوی افزود : افزایش رام‌های قطار تهران-کربلا یا مشهد-کربلا در حال بررسی و کارشناسی است تا چنانچه نبود محدودیت و توافق با راه‌آهن عراق تعداد و مسیرهای آن افزایش یابد.


سالیانه بیش از دو میلیون نفر زایر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین حسینی عازم کربلا می شوند و مسئولان شرکت راه آهن، سازمان هواپیمایی کشوری و حمل و نقل جاده ای برنامه های خود را برای این سفر معنوی به مورد اجرا می گذارند.

کد خبر 62969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha