پیش فروش خودرو پس از اخذ مجوز

پرشین خودرو: سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان طی اطلاعیه‌ای به متقاضیان خرید خودرو اعلام کرد از هرگونه انعقاد قرارداد در قالب پیش فروش خودرو و یا پرداخت وجه به شرکت‌هایی که نمایندگی رسمی از شرکت تولیدکننده خارجی ندارند، خودداری کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که به منظور پیشگیری از بروز مشکلات ناشی از عدم ایفای تعهدات شرکت‌‌های فاقد نمایندگی رسمی و لزوم نظارت و کنترل بر عرضه خودرو به شکل پیش فروش، بر اساس ماده(5) آیین‌‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو پیش فروش خودرو صرفاً در قالب اخذ مجوز مربوطه از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان پذیر خواهد بود.
این در حالیست که بر اساس تصمیمات اتخاذ شده، پیش فروش خودرو صرفاً توسط نمایندگان رسمی واردکننده خودرو و پس از اخذ مجوز مجاز خواهد بود.


در این اطلاعیه آمده است: براساس مفاهیم و تعاریف مندرج در قانون ، پیش فروش خودرو به روشی از فروش خودرو اطلاق می‌شود که در آن مدت زمان تحویل بیش از 30 روز (کاری و غیرکاری ) تعیین می‌شود.

سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان طی این اطلاعیه اعلام کرد که کلیه آگهی‌های پیش فروش خودرو توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فاقد نمایندگی رسمی واردات از حیث اعتبار ساقط است.
بنابراین با توجه به مطالب ذکر شده، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از تمام متقاضیان خرید خودرو درخواست می‌کند تا از هرگونه انعقاد قرارداد در قالب پیش فروش خودرو و یا پرداخت وجه به شرکت‌هایی که نمایندگی رسمی از شرکت تولیدکننده خارجی ندارند‌، اکیداًخودداری کنند.

در این ارتباط ؛ وب گاه دبیرخانه هیات عالی نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور به نشانی www.iranianasnaf.ir جهت استعلام و ملاحظه لیست شرکتهایی که نمایندگی رسمی از شرکتهای تولیدکننده خارجی دارند معرفی می‌شود.

منبع: فارس

کد خبر 63006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha