شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری را آزاد کنید

پرشین خودرو: به‌رغم مصوبه هیات‌وزیران در سال گذشته مبنی‌بر توقف شماره‌گذاری موتورسیکلت‌های کاربراتوری تا پایان سال‌جاری، از حدود 50 روز اخیر شماره‌گذاری این نوع موتورسیکلت‌ها متوقف شده و این تصمیم تعطیلی کارخانه‌های تولیدی را به‌دنبال خواهد داشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، ابوالفضل حجازی، رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت با اعلام این مطلب گفت: از ابتدای مهرماه امسال تولید موتورسیکلت کاربراتوری ممنوع شده است و به‌رغم آنکه براساس مصوبه هیات‌وزیران تمامی موتورهای باقیمانده تا پایان امسال اجازه پلاک‌گذاری دارند، اما این روند متوقف شده است.

به گفته وی، از آنجا که وزارت صنعت، معدن و تجارت، موجودی موتورهای باقیمانده را طبق لیستی به پلیس راهور تحویل داده تا از شماره‌گذاری آنها جلوگیری شود، از این رو در صورت تداوم این روند، 50 کارخانه تولیدی رو به تعطیلی خواهند رفت و در این صنف با احتساب مجموعه قطعه‌سازی، حدود50 هزارشغل از دست خواهد رفت.

رئیس انجمن صنعت موتورسیکلت و عضو اتاق بازرگانی ایران افزود: در جایی که پای منافع ملی در کشور مطرح است نباید «یک بعدی» برخورد کرد. وی تصریح کرد: به‌رغم درخواست انجمن تولید‌کنندگان موتورسیکلت هنوز پلیس راهور در این خصوص پاسخی ارائه نداده است. وی با اشاره به احتمال جذب سرمایه‌گذاری خارجی در این بخش گفت: برای جذب سرمایه‌گذار خارجی باید با تثبیت قوانین، امنیت سرمایه‌گذار از جمله سرمایه‌گذار داخلی تضمین شود.

منبع: دنیای اقتصاد

کد خبر 63021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha