اجرای مطلوب قرارداد با خودروسازان خارجی، دست خودمان است

پرشین خودرو: برای اینکه در اجرای قراردادهای جدید با مشکلات سال های گذشته رو به رو نشویم باید خودمان را برای طلب کردن اجرای تمام مفاد قرار داد از طرف های خارجی آماده کنیم.

محمدرضا نجفی منش عضو انجمن قطعه سازان ایران، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، که در جلسات مشترک خودروسازان و قطعه سازان ایران و خارجی ها همیشه حضور فعال داشته و مذاکرات نسبتا خوبی نیز با طرف های خارجی انجام داده است در مورد حضور برندهای معتبر در بازار ایران گفت: مذاکرات با پژو سیتروئن و رنو بسیار خوب بوده و امید توسعه فعالیت های قطعه سازی را زنده کرده است.


وی ادامه داد: ما در قراردادهای جدید به دنبال وارد کردن دانش فنی و تجهیزات روز هستیم و نیم نگاهی نیز به صادرات قطعه خواهیم داشت.


این قطعه ساز با تجربه کشورمان تصریح کرد: اینکه آیا می توانیم همانند مفاد قراردادها از همکاری طرف های خارجی بهترین بهره را ببریم به توان و خواسته قطعه سازان و مسوولان کشور بستگی دارد که وقوع همه پیش بینی های انجام شده در قراردادها را از طرف خارجی طلب کنند.



قاچاق بلای جان صنعت قطعه سازی ایران


نجفی منش در مورد واردات زیر 10 درصد قطعات و لوازم یدکی به کشور گفت: این احتمال وجود دارد که عدد اعلام شده مربوط به واردات رسمی باشد که البته در مورد آن هم باید تحقیق کرد اما چیزی که بنده می دانم این است که ما یک پدیده شومی داریم به نام قاچاق که در حال حاضر بلای جان صنایع ما شده است.


وی خاطرنشان کرد: مطمئن باشید آمار قطعاتی که به صورت قاچاق وارد کشور می شود بیش از این اعداد است. و چنانچه این واردات غیر رسمی یا قاچاق را محاسبه کنید عدد بسیار بزرگ خواهد بود.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 63038

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha