کد خبر 63041
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۳
گسترش همکاری دایملر با رنو-نیسان

پرشین خودرو: دایملر اعلام کرد که این شرکت قصد همکاری گسترده‌تر با گروه آلیانس رنو نیسان دارد.

به گزارش «پرشین خودرو»، دایملر و رنو نیسان قصد دارند تا همکاری خود در زمینه‌ی تولید خودرو را در مقیاس بزرگ‌تری برای عرضه‌ی خودروهای بهتر به مشتریان خود گسترش دهند.

هم‌اکنون هفت سال از زمانی که دایملر همکاری خود را با گروه فرانسوی-ژاپنی رنو نیسان آغاز کرد می‌گذرد و پروژه‌های فعلی آن‌ها در مراحل پایانی خود قرار دارند.

زمانی که در آوریل ۲۰۱۰ دایملر و رنو نیسان همکاری خود را آغاز کردند، همکاری آن‌ها تنها محدود به ۳ پروژه بود که آن‌ها نیز فقط به منطقه‌ی اروپا محدود شده بودند؛ اما پس از آن دو کمپانی شروع به انجام کارهای مشترک دیگری در زمینه‌های رو به رشدی مانند بخش پیشرانه، تولید و تولید قطعات در اروپا، آسیا و امریکا کردند.

دکتر دیتر زیتچه مدیرعامل مرسدس بنز در مورد این همکاری‌ها می‌گوید:در هفت سال گذشته ما مشارکت خود را از قطعات به تولید مشترک پلتفرم و از توسعه‌ی مشترک به تولید مشترک و از خودروهای سواری به خودروهای تجاری گسترش داده‌ایم.

ما همچنین پروژه‌های زیادی را از طریق همکاری تیم‌های متنوع خود در قاره‌های مختلف با یکدیگر و به اشتراک‌گذاری توانایی‌ها و ظرفیت‌های آن‌ها انجام داده‌ایم. این تیم‌ها توسط بهترین ایده‌ها از پاریس، اشتوتگارت و یوکوهاما هدایت شده‌اند و برای همین همکاری ما در آینده برای سود بیشتر ادامه خواهد داشت.

دایملر رنو نیسان

 

قسمت‌های مهم همکاری دایملر با رنو نیسان شامل بخش های زیر است:

  • دستیابی به موقعیت برتر در بازار خودروهای برقی با تولید نسخه‌ی الکتریکی اسمارت فورتو، اسمارت کابریو و اسمارت فورفور. میزان مصرف انرژی الکتریکی این مدل‌ها بین ۱۳.۱ تا ۱۲.۹ کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر است و میزان انتشار گاز دی‌اکسید کربن آن‌ها نیز به صفر درصد کاهش یافته است. الکتروموتور این خودروها توسط رنو و در کارخانه‌ی خودروهای الکتریکی (Cleon) متعلق به رنو ساخته خواهد شد. اسمارت و رنو توئینگو نخستین مدل‌هایی خواهند بود که بر روی پلتفرم مشترک آلیانس و دایملر ساخته خواهند شد. باتری اسمارت جدید توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه‌ی دایملر با نام (Deutsche ACCUmotive) در شهر کامنز آلمان ساخته خواهد شد. به این ترتیب اسمارت نخستین برندی خواهد بود که تمامی مدل‌های خود را هم به‌صورت برقی و هم با پیشرانه‌ی احتراق داخلی عرضه می‌کند.
  • ساخت کارخانه‌ی مشترک در آگوئاسکالینتس مکزیک به ارزش ۱ میلیارد دلار برای تولید نسل بعدی خودروهای کامپکت. این کارخانه از سال ۲۰۱۷ به ساخت خودروهای کامپکت لوکس برای اینفینیتی و از سال ۲۰۱۸ برای مرسدس بنز خواهد پرداخت. استخدام نیروی کار و تجهیز این کارخانه، طبق برنامه از ماه می سال ۲۰۱۶ آغاز شده است و ساخت این کارخانه نیز در سال ۲۰۱۷ به پایان خواهد رسید. این کارخانه در ابتدا به‌صورت آزمایشی به تولید خودروهای اینفینیتی خواهد پرداخت. استانداردهای کیفیتی جدیدی توسط این کارخانه به اجرا درخواهند آمد که تضمین‌کننده‌ی کیفیت بالای محصولات کارخانه خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که این کارخانه تا سال ۲۰۲۰ بتواند سالانه بیش از ۲۳۰ هزار دستگاه اتومبیل تولید کند. خودروهای تولیدی در این کارخانه در کارخانه‌های دیگر دایملر و نیسان در اروپا و چین نیز ساخته خواهند شد. 
  • تولید نخستین خودروی پیکاپ مرسدس بنز و ساخت کارخانه‌ در کشورهای اسپانیا و آرژانتین توسط آلیانس. در سال ۲۰۱۵ دایملر و نیسان از پروژه‌ی مشترک خود برای تولید نخستین خودروی پیکاپ مرسدس بنز خبر دادند. این خودروی پیکاپ جدید در بسیاری از بخش‌ها از ساختاری مشترک با مدل جدید نیسان با نام NP300 برخوردار است و در کارخانه‌ی رنو در کوردوبای آرژانتین و در کارخانه‌ی نیسان در بارسلونای اسپانیا -جایی که خودروهای نیسان NP300 و رنو آلاسکان نیز به تولید می‌رسند- ساخته خواهد شد. در ماه اکتبر مرسدس بنز از نمای ظاهری، بازارهای هدف و استراتژی تولید این خودروی پیکاپ رونمایی خواهد کرد. 
  • تولید مشترک پیشرانه برای بازار امریکای شمالی در کارخانه‌ی (Decherd) نیسان در تنسی ایالات متحده. در ماه ژوئن سال ۲۰۱۴ تولید پیشرانه‌ی ۲ لیتری ۴ سیلندر بنزینی نیسان آغاز شد و از ماه اکتبر ۲۰۱۴ تولید پیشرانه‌های دایملر نیز در این کارخانه آغاز شد. از آن زمان به بعد این کارخانه تقریبا نیم میلیون پیشرانه را به تولید رسانده است. در اوایل سال ۲۰۱۶ تصمیم گرفته شد تا روند توسعه و گسترش این کارخانه آغاز شود و حالا این پروژه به مرحله‌ی اجرا درآمده است. به علاوه برای پاسخگویی به نیازهای منطقه‌ای، این کارخانه پیشرانه‌های مرسدس بنز را به خط تولید این شرکت در شرق لندن، آفریقای جنوبی و برخی قطعات را به خود آلمان نیز ارسال می‌کند.

منبع: زومیت

کد خبر 63041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha