تکاپوی ملموس چینی ها در نمایشگاه قطعات خودروی تهران

پرشین خودرو: وقتی در یازدهمین نمایشگاه بین ‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران قدم می‌زنید و به سالن‌ها و غرفه‌ها سر می‌زنید، به‌ جای دیدن ایرانی‌ها بیشتر از همه چینی‌ها نمود دارند.

به گزارش «پرشین خودرو»، در غرفه‌ها نشسته‌اند و کباب ایرانی می‌خورند و بعد با روی خوش و گاها با فارسی دست و پا شکسته توضیح می‌دهند برای یافتن واردکننده ایرانی در این نمایشگاه غرفه دارند.


البته آلمانی‌ها، ایتالیایی‌ها و هندی‌ها و ... هم هستند اما تعدادشان در برابر چینی‌ها واقعا قابل‌ شمارش نیست.


همین حضور بیش از اندازه چینی‌ها نسبت به سال گذشته این موضوع را به ذهن متبادر می‌کند که این شریک ایران در روزهای سخت تحریم‌ها، حالا به تکاپو افتاده است تا در رقابت با اروپایی‌ها بازار را در پسابرجام از دست ندهد.


این حکایت یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو تهران است.


بزرگ‌ترین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودروی منطقه غرب آسیا در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برپا شده است.
 

چینی‌ها به دنبال قدرت دوباره در بازار قطعه


در غرفه‌ای که چینی‌ها مشغول معرفی محصولات‌شان هستند، سوالاتی می‌پرسیم. یکی از همراهان‌شان می‌گوید: چینی‌ها به دنبال واردکننده هستند. سال گذشته نمایشگاه بسیار خلوت بود اما امسال بازار ایران بهتر شده است و چینی‌ها رقابت شدیدی با اروپایی‌ها دارند و بیشتر در این نمایشگاه حاضر هستند.


وی تاکید می‌کند: بیشتر چینی‌ها به دنبال پیدا کردن واردکننده هستند. با این که بارها اعلام شده است قطعه چینی وارد نشود، اما وقتی واردکننده داخلی می‌بیند سود در وارد کردن قطعه چینی است، باز به سمت چینی‌ها می‌آید. زیرا قطعات اروپایی گران است. مثلا بازار تسمه، لنت، لامپ‌های ماشین از سمت چینی‌ها بسیار پررونق است.


یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو با حضور 470 شرکت داخلی و 540 شرکت خارجی از 23 کشور در نمایشگاه بین المللی تهران در فضایی به وسعت 49 هزار متر مربع برپاست.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 63080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha