اتکای خروج خودروهای فرسوده به واردات خودرو!

پرشین خودرو: در حالی به‌ دنبال افزایش آلودگی هوای تهران و سایر کلان شهرهای کشور بار دیگر موضوع خروج خودروهای فرسوده در مرکز توجهات قرار گرفته که به ‌نظر می‌رسد در حال حاضر خروج فرسوده‌ها تنها متکی به واردات خودرو است!

به گزارش «پرشین خودرو»، به ‌رغم آنکه بحث خروج فرسوده‌ها چندان به جدیت گذشته صورت نمی‌گیرد و خبری نیز از نوسازی فرسوده‌ها از سوی خودروسازان شنیده نمی‌شود؛ بنابراین به‌ نظر می‌رسد که تنها واردکنندگان بار خروج فرسوده‌ها را به دوش می‌کشند.


در شرایطی این موضوع مطرح می‌شود که در گذشته ستاد مدیریت مصرف سوخت با هماهنگی بانک‌ها، مراکز اسقاط و خودروسازان بحث نوسازی خودروهای فرسوده را دنبال می‌کردند.


بنابر آمار ستاد مدیریت مصرف سوخت در سال گذشته بیش از 310 هزار دستگاه خودرو فرسوده از رده خارج شدند و از ابتدای سال جاری تاکنون نیز بیش از 165 هزار دستگاه خودروی فرسوده از چرخه حمل‌ونقل كشور خارج شده است.


بنابر قانون واردکنندگان برای اسقاط خودروهای فرسوده باید بر مبنای میزان مصرف سوخت خودرویی که قصد واردات آن را دارند، عمل کنند؛ به‌طوری‌که در پروسه واردات خودروهای سواری تا 6 لیتر مصرف سوخت یک خودرو، از 6 تا 10 لیتر 4 خودرو و از 10 لیتر به بالا، 6 خودرو باید توسط واردکنندگان اسقاط شود.


بر این اساس، با وجود آنکه ستاد مصرف سوخت تاکید دارد که روند خروج فرسوده‌ها همچون گذشته صورت می‌گیرد، اما بسیاری از کارشناسان تاکید دارند این روند باید به‌صورت جدی‌تر از سوی واردکنندگان و خودروسازان (برای نوسازی خودروهای فرسوده) دنبال شود تا آثار خود را بر بحث کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا بگذارد.
 

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

منبع دنیای اقتصاد

کد خبر 63081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha