«رنو» هیچ کس را تهدید نمی کند

پرشین خودرو: قرار نیست برای همکاری با قطعه سازان ایرانی در تولید محصولات جدید رنو به سراغ ضعیف ها برویم و انتخاب ما بخش توانمند صنعت قطعه سازی ایران است.

پیمان کارگر مدیرعامل رنو پارس، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، در خصوص نحوه همکاری برند رنو با قطعه سازان ایرانی گفت: رنو به هیچ عنوان با قطعه سازانی که توان ساخت قطعه با کیفیت را ندارند کار نخواهد کرد و قطعه سازان قوی را بر می گزیند.


وی ادامه داد: در حال حاضر قطعه سازانی در ایران همکار رنو هستند که کیفیت تولیداتشان بسیار عالی است و در حال حاضر در تولید تندر 90، ساندرو و پیکاپ تندر با ما همکاری می کنند.


کارگر با اشاره به کیفیت بالای قطعات ایرانی تصریح کرد: ایران قطعه سازان خوبی دارد که هر روز از رنو طلب توسعه همکاری می کنند و از شرایط مطلوب تولید خود راضی هستند و این امکان را دارند تا با سرمایه گذاری های جدید کار و تولید خود را توسعه دهند.


مدیرعامل رنو پارس تاکید کرد: در بین قطعه سازان ایرانی، 60 قطعه ساز همکار ما هستند که در مجموع 60 درصد از قطعات تندر 90، 40 درصد از قطعات ساندرو و 38 تا 40 درصد از قطعات استپ وی را تولید می کنند.


وی افزود: این قطعه سازان باید در آینده ای نزدیک بتوانند 70 درصد از قطعات ساندرو را داخلی سازی کرده و برای استپ وی به عددی بالای 40 درصد برسند.


کارگر در مورد کیفیت تولیدات مشترک رنو و خودروسازان ایرانی گفت: 10 سال است که تولیدات مشترک خود را به بازار ایران عرضه می کنیم و اگر کسی را سراغ دارید که از کیفیت تندر90 تولیدی رنو و طرف های ایرانی راضی نباشد، به ما معرفی کنید؛ این امکان ندارد حتی در مورد ساندرو نیز کیفیت بسیار مطلوب جامعه ایران بوده و استقبال به حدی است که تولید کننده پاسخگوی نیاز بازار نیست.


وی در مورد سهم خواهی رنو و ورود مجزا به بازار ایران بدون حضور ایران خودرو و سایپا گفت: ما شرکای خود را حفظ می کنیم و تولیدات جدیدی نیز با این دو خودروساز به بازار عرضه خواهیم کرد اما حضور مجزا در بازار ایران تنها برای سرمایه گذاری بیشتر و تولید خودروهایی است که خودروسازان ایرانی تمایلی برای تولید مشترک آنها ندارند.


مدیرعامل رنو پارس خاطرنشان کرد: رنو با مجوز دولت و وزارت صنعت ایران در حال کار و سرمایه گذاری در ایران است بنابراین به هیچ عنوان بر ضد سیاست های دولت و وزارت صنعت ایران فعالیتی نخواهد کرد.


وی در مورد حرف و حدیث های قرار داد ایدرو و اینکه سایپا قرار بوده است شریک این طرح جدید باشد و نه ایدرو گفت: ما برای تولید خودرو در بازار ایران مطالعات بسیاری کردیم تا بر اساس این نیاز تولید خود را گسترش دهیم حال اگر سه خودروساز ایرانی گفتند ما فلان محصول شما را نمی سازیم تکلیف چیست، آیا نباید بسازیم؟


کارگر ادامه داد: اختلافی با خودروساز های ایرانی نداشته و نداریم و همکاری ما با ایشان ادامه دار خواهد بود و اساسا رنو هیچ وقت هیچ کسی را برای همکاری یا مشارکت تهدید نمی کند اما؛ نظر ما این است که وقتی یک خودرو در بازار ایران طرفدار دارد و مردم ساخت آن را طلب می کنند، رنو می تواند بدون فشار بر خودروساز ایرانی برای مشارکت در ساخت آن محصول، با سرمایه گذاری جدید، خودش به این تقاضا پاسخ دهد.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
کد خبر 63084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha