کد خبر 63115
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۲
 سامسونگ به شرکت‌های خودروسازی  وارد شد

پرشین خودرو: خودروهای آینده به واسطه فناوری‌های هوشمند به وسایل ارتباطی متحرک تبدیل خواهند شد و همان راهی را می‌روند که در دهه گذشته تلفن‌های ساده همراه طی کرده و به تجهیزاتی هوشمند تبدیل شدند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سامسونگ،غول صنعتی کره جنوبی که در حال حاضر گرفتار مشکل گوشی‌های هوشمند جدیدش است، به تازگی موافقت خود را برای خرید صنایع بین‌المللی "هارمن" اعلام کرده است. هارمن یک شرکت فناورانه صنایع اتومبیل آمریکایی است و این اقدام سامسونگ فشاری بلندپروازانه بر فراز قلمرو گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود.

 هارمن به دلیل ساخت بهترین سامانه‌های صوتی تحت نام تجاری معروف "آ اودی فایلس" مانند هارمن/ کاردون یا JBLمعروف است. اما هارمن قصد دارد در همکاری با سامسونگ به توسعه چیزی بپردازد که این روزها ارتباطات خودرویی نامیده می‌شود. عملکرد این سامانه ارتباط خودرو با سیستم‌های ناوبری، اطلاعات و سرگرمی و ارتباط با سراسر جهان است.

 

ورود سامسونگ به شرکت‌های خودروسازی

یانگ سون مدیر ارشد استراتژی و بخش راهبردی شرکت سامسونگ الکترونیک پس از انتشار این خبر گفت: خودروهای آینده به واسطه فناوری‌های هوشمند به وسایل ارتباطی متحرک تبدیل خواهند شد و همان راهی را می‌روند که در دهه گذشته تلفن‌های ساده همراه طی کرده و به تجهیزاتی هوشمند تبدیل شدند.

از نشانه‌های این توافق تاخت و تاز بلندپروازانه بر سر چیزی است که باعث ساخت نسل جدیدی از تجهیزات هوشمند در دنیای امروز شده که در مجموع اینترنت نام دارد. براساس این دیدگاه هر چیزی از سامانه امنیت خانگی تا یک یخچال به اینترنت متصل شده و به وسیله جمع‌آوری داده‌ها هر وسیله و ابزاری از طریق گوشی هوشمند قابل کنترل خواهد شد.

اما امکان انتقال چنین روندی به اتومبیل بسیار ساده است و در حال حاضر تمرکز زیادی در این بخش وجود دارد. در ماه گذشته شرکت سازنده چیپ‌های "کوالکام" موافقت خود را برای تولید نیمه‌رساناهای NXP با سرمایه‌گذاری 38.5 میلیارد دلار نشان داد. این شرکت با این روند می‌تواند نسل جدیدی از چیپ‌ها برای تلفن‌های هوشمند را به بازار ارائه کند.

 

 

 

ورود سامسونگ به شرکت‌های خودروسازی

 

در مورد خودروها این چیپ‌ها روی صفحات نمایشگر و رایانه‌ها به کار می‌روند. این شیوه به سامسونگ قدرت می‌دهد تا رونق چنین صنعتی در بخش خودروسازی کمک کند. از طرفی این روند به گسترش کسب و کار عناصر مختلف داخلی درون کمپانی منجر خواهد شد سامسونگ در مرحله اول از هرمان می آموزد که به فروش چه چیزهایی برای فروش صفحات نمایشگر، چیپ‌ها و حافظه‌ها به خودروسازان نیاز دارد.

نام‌های فناورانه بزرگ دیگری نیز در زمینه ساخت موبایل‌ها و ابزارهای هوشمند فعالیت می‌کنند. اما در میان آنها تنها گروهی به فکر استفاده از تجهیزات هوشمند رد آینده به شکلی نوین هستند. اپل و گوگل علاقه خود را برای تولید خودروها به شکلی جدید و خارج از زنجیره سنتی نشان داده‌اند.

سامسونگ طی چند سال گذشته اقدامات زیادی را در حوزه صنعت خودرو انجام داده، به ویژه اینکه مدارات مجتمع و پردازنده های مخصوص این بازار را عرضه کرده است. سال گذشته آنها بخش تازه ای را در کسب و کار خود تأسیس نمودند که به طور انحصاری در زمینه اجزای الکترونیکی خودرو فعالیت می کند.

همچنین به تازگی در ماه جولای، شاهد خرید بخش بزرگی از سهام کمپانی بزرگ خودروسازی چینی بهنام BYD به ارزش 455 میلیون دلار از سوی کره ای ها بودیم.

 

اما در مقابل، هارمان کمپانی طراح محصول و تجهیزات به شمار می رود، یعنی هدف آنها تولید سیستم های کامل و نهایی برای خودروهاست که توسط سرنشینان به کار گرفته می شوند. در حال حاضر این شرکت، برترین تولیدکننده سامانه های اطلاعاتی-سرگرمی تعبیه شده در صنعت خودرو محسوب می گردد.

 

راهکارهای هارمان مواردی از جمله فناوری تشخیص صدا، ورودی ویدیویی از دوربین، تشخیص اشیاء، ناوبری افزوده، مالتی مدیا، امنیت، و اپلیکیشن هایی برای یکپارچه سازی خدمات را در بر می گیرد. این سیستم ها در محصولات خودروسازانی از جمله بی ام و، آئودی، کرایسلر، پورشه و بسیاری دیگر تعبیه شده اند.

بر اساس اطلاعات ارائه‌شده، سامسونگ به ازای هر سهم هارمن ۱۱۲ دلار پرداخت می‌کند. آخرین آمارها نشان از این دارد که ارزش هر سهم هارمن با نرخ ۸۷.۶۵ دلار در بازار بورس مبادله می‌شود که از این‌رو پیشنهاد سامسونگ را باید بسیار ارزشمند خواند.

با توجه به مبلغ پیشنهادی سامسونگ به ازای هر سهم، مجموع ارزش کمپانی بیش از ۸ میلیارد دلار برای تصاحب محاسبه شده است. انتظار می‌رود این خرید تا میانه‌های سال ۲۰۱۷ میلادی به نتیجه برسد و پس از نهایی شدن، هارمن به عنوان یک زیرمجموعه‌ی مستقل تحت نظر سامسونگ به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

منبع: زومیت 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha