افزایش 50درصدی مصرف انواع فرآورده های نفتی در ایلام

پرشین خودرو: مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ایلام گفت: 18 میلیون لیترانواع فرآورده های نفتی از 11آبان مصادف با اول ماه صفر تاکنون در این استان مصرف شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 50 درصد افزایش داشته است.

به گزارش «پرشین خودرو»، علی اصغرچاغروندی مستقر در پایانه مرزی مهران با بیان این که 43هزار و 600 عدد سلیندر گاز مایع 11 کیلویی نیز دراین مدت مصرف شده اظهار کرد: از ابتدای ماه صفر و حضور زائران در استان روزانه بیش از یک میلیون لیترفرآورده های نفتی در این استان مصرف شده است.

وی با بیان این که هیچ مشکلی در زمینه تامین و ذخیره سازی سوخت در این منطقه وجود ندارد، افزود: در همه جایگاه های مسیر تردد زائران سه دستگاه نفت کش و درسه راهی جندالله چهارنفت کش آماده سوخت رسانی به وسایل نقلیه یا جایگاه های سوخت هستند.

وی میزان مصرف سوخت وسایل نقلیه ایرانی فعال در کشور عراق را700 هزار لیتر ذکر کرد و گفت: سوخت مورد نیاز اتوبوس هایی که وظیفه جابجایی زائران از مرز تا کربلا و برعکس را برعهده دارند نیز تامین شده است.
چاغروندی یادآور شد: با توجه به مصرف زیاد سوخت در سه مسیر منتهی به مهران پیش بینی ها و تمهیدات لازم برای تامین سوخت زائران در مسیر رفت و برگشت انجام شده است.

وی یاداوری کرد: در حال حاضر چهار جایگاه سیار در شهر مهران وجود دارد و در تلاش برای راه اندازی یک جایگاه ثابت در پایانه صدف واقع در سه کیلومتری مرز هستیم که کارهای ابنیه و زیرساختی آن انجام شده و با برقراری سیستم ارتباط دیتای آن کار نصب تجهزات این جایگاه با اخذ مجوز از ستاد اربعین تا پایان وقت اداری امروز انجام می شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس پیش بینی ها در اربعین امسال بیش از 2 میلیون زائر مسیر ایلام - عراق را بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا برای تردد انتخاب می کنند.
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 63170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha