کد خبر 63291
۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳
 دستگیری اعضای باند کلاهبردار فروش خودرو

پرشین خودرو: مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ از شناسایی و دستگیری اعضای یک باند چهار نفره که با نوسازی خودروهای تصادفی، خودرو را با عنوان صفر می فروختند، خبر داد.

به گزارش «پرشین خودرو»، یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری ۱۵۴ چیتگر اعلام کرد که افرادی با عنوان فروش یک دستگاه خودرو سواری به شرط سلامت، اقدام به کلاهبرداری از وی کرده اند.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور دادیار شعبه هشتم دادسرای ناحیه ۱۰ تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: چندی پیش از طریق آگهی فروش خودرو در روزنامه و تماس با شماره تلفن درج شده در آن برای خرید یک دستگاه خودرو اقدام کردم؛ فروشنده مدعی بود که خودرو از لحاظ بدنه و موتوری فاقد هرگونه مشکل فنی و یا سابقه تصادف است و صرفا به دلیل نیاز مالی قصد فروش آنرا دارد و نهایتا پس از توافق اولیه بر سر قیمت خودرو، برای بازدید خودرو در منطقه یافت آباد قرار گذاشتیم.


مالباخته افزود: مردی حدودا ۵۰ ساله با یک دستگاه خودرو سواری پژو ۴۰۵ در محل قرار حاضر و مدعی شد که خودروی فروشی کاملا سالم و آنرا به تازگی از کارخانه خریداری کرده؛ در همین زمان چند غریبه با مداخله در امر فروش خودرو، به فروشنده پیشنهاد دادند تا خودرو را به قیمتی بالاتر از وی خریداری کنند و زمانیکه از سوی خریدار اعلام شد که قصد فروش خودرو را به من دارد، این افراد به سراغم آمده و پیشنهاد دادند که در ازای دریافت مبلغی از سوی آنها، از خرید خودرو منصرف شده تا آنها بتوانند خودرو را خریداری کنند.


مالباخته ادامه داد: به تصور اینکه در حال از دست دادن فرصت خرید یک دستگاه خودرو سواری صفر آنهم با قیمتی بسیار مناسب هستم از فروشنده خواستم تا فروش خودرو را قطعی کرده و بهمراه وی به یکی از دفاتر اسناد رسمی در منطقه یافت آباد رفته، اسناد مالکیت خودرو بنام من منتقل و پول خودرو نیز نقدا به فروشنده پرداخت شد.
مالباخته در خصوص نحوه اطلاع از کلاهبرداری گفت: پس از گذشت چند روز از خرید خودرو به نزد یکی از دوستان تعمیرکار خود رفته و وی پس از کارشناسی مدعی شد که خودرو تصادفی بوده و به احتمال بسیار زیاد دارای سابقه واژگونی است؛ با فروشنده تماس گرفتم اما زیر بار نرفت و گفت که خودرو را پس از رؤیت کامل و برابر اسناد رسمی و دولتی به من فروخته و پس از آن نیز دیگر پاسخگوی تماس نشد.

* دستگیری متهمین پرونده


براساس این گزارش و با آغاز رسیدگی به پرونده مشخص شد که متهمان پرونده از مدتی پیش با درج آگهی فروش خودروهای مختلف بویژه پراید، ال ۹۰ و پژو درقسمت نیازمندی های روزنامه اقدام به فروش خودروهای تصادفی در پوشش خودروهای صفر کرده و با شکایات مشابه دهها مالباخته مشخص شد که تمامی آن ها توسط یک گروه از کلاهبرداران مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.
با بهره گیری از اقدامات پلیسی یک گاراژ استیجاری در منطقه «مرتضی گرد» شناسایی شد که در آن یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه کلاهبرداری بنام های «بهروز. س» ( ۴۸ ساله ) بهمراه برادرش بنام «پرویز» ( ۴۰ ساله ) و یکی دیگر از بستگان خود بنام «روح الله . ب» ( ۵۴ ساله – دایی بهروز و پرویز ) اقدام به نوسازی خودروهای تصادفی کرده و در ادامه از طریق آگهی روزنامه های کثیرالانتشار و به اسم خودرو صفر آنرا به فروش می رسانند.


براساس این گزارش هر سه متهم دستگیر و به پایگاه پلیس آگاهی منتقل شدند؛ متهمان در بازجویی صراحتا به دهها فقره کلاهبرداری به شیوه و شگرد فوق اعتراف و دیگر عضو گروهشان بنام «آرمان . ج» ( ۲۴ ساله ) را نیز معرفی کردند که آرمان نیز دستگیر و به مشارکت در کلاهبرداری و همدستی با دیگر متهمان اعتراف کرد.
سرهنگ کارآگاه حمدالله علیزاده رئیس پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در مورد این پرونده اظهار کرد: با دعوت از دهها مالباخته و شناسایی متهمان از سوی مالباختگان، ارزش مالی پرونده تا این مرحله از رسیدگی بیش از پنج میلیارد ریال برآورد می شود.
وی با اشاره به دستور مقام قضایی مبنی بر انتشار بدون پوشش تصاویر متهمان گفت: از تمامی شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ در میدان حر – انتهای خیابان ۱۲ فروردین مراجعه کنند.
منبع: ایرنا

کد خبر 63291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha