بارش برف گردنه های کوهستانی استان زنجان را لغزنده کرده است

پرشین خودرو: رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: بارش برف گردنه های کوهستانی مسیر زنجان - طارم، زنجان - تهم - چورزق را لغزنده کرده و تردد در این مسیرها فقط با همراه داشتن تجهیزات زمستانی امکانپذیر است.

به گزارش «پرشین خودرو»، محمد امینی روز سه شنبه افزود: بارش برف از شب گذشته در جاده زنجان - تهم - چورزق و زنجان - طارم آغاز شده و هم اکنون نیز به صورت پراکنده در جریان است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بارش برف همراه با وزش باد در جریان است احتمال کولاک در گردنه های کوهستانی استان زنجان وجود دارد و تردد در این گردنه ها به شرط مجهز شدن به تجهیزات ایمنی و زمستانی امکان پذیر است.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: جاده زنجان - تهم - چورزق توسط نیروهای راهداری نمک پاشی شده است.
امینی اظهارکرد: هم اکنون اکیپ های راهداری در 28 گردنه و محور کوهستانی استان زنجان مستقر است و در صورت نیاز به رانندگان و مسافران عبوری از مسیرهای ارتباطی این استان به صورت 24 ساعته خدمات ارائه می دهند.
وی یادآورشد: کسانی که قصد تردد از مسیرهای ارتباطی استان زنجان را دارند داشتن تجهیزات زمستانی، وسایل گرمایشی و جیره غذایی خشک را جدی بگیرند و بدون این تجهیزات سفر نکنند.
رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان گفت: کسانی که قصد سفر دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه 141، سایت www.141.ir و نرم افزار موبایلی 141 ارتباط برقرار کنند تا بتوانند سفر خود را مدیریت و برنامه ریزی کنند.

امینی افزود: سامانه 1816 نیز برای اطلاع از وضعیت راه های استان زنجان در خدمت مردم این استان است.
31 دستگاه نظارت تصویری و 58 دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.

مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به 20 دوربین ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان - قزوین است.
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزار و 600 کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی و 10 هزارو 400 کیلومتر نیز راه هم سنگ است.

منبع: ایرنا

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha