12 هزار راهدار در 770 راهدارخانه آماده خدمت رسانی به مسافران هستند

پرشین خودرو،مدیر کل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: با آغاز بارش برف در محورهای مواصلاتی 12 هزار راهدار در 770 راهدارخانه ثابت و موقت به صورت 24 ساعته آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.

به گزارش «پرشین خودرو»، علی ناوی ، افزود: این راهداران در یک هزار و 200 اکیپ زمستانی از اول آذر ماه با 9 هزار ماشین آلات مورد نیاز در گردنه های برفگیر کشور مستقر شده اند.
وی با بیان این که همه ماموران راهداری تا 15 فروردین ماه سال 1396 در 770 راهدارخانه های موقت و ثابت انجام وظیفه خواهند کرد، گفت: در مجموع 12 هزار راهدار 135 روز در محورهای شریانی و گردنه های برفگیر کشور برای خدمت رسانی به مسافران آماده هستند.
مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به آغاز بارش برف در 13 استان کشور به تمام رانندگان توصیه کرد: در فصل سرما هنگام رانندگی در محورهای مواصلاتی تجهیزات مورد نیاز به همراه داشته باشند.
ناوی با بیان اینکه هم اکنون پلیس راه کشور از تردد خودروهای بدون زنجیر چرخ در مناطق کوهستانی جلوگیری می کند، گفت: خوشبختانه با تلاش ماموران راهداری هم اکنون تمام محورهای شریانی کشور باز و تردد به روال عادی در تمامی این محورها در جریان است.
مدیرکل مدیریت بحران و تجهیز ماشین آلات و راهدارخانه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایان از تمام رانندگان خواست با توجه به بارش برف در برخی از محورهای مواصلاتی کشور قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت و تجهیزات مورد نیاز را به همراه داشته باشند.
به گزارش ایرنا، یاسر خالدی مسوول مرکز مدیریت راه های کشور نیز امروز در گفت وگو با ایرنا از بارش برف در محورهای مواصلاتی 13 استان کشور خبر داد و گفت: بارش برف در اکثر محورهای این استان ها از شب گذشته آغاز شده است.
وی افزود: هم اکنون بارش برف در اکثر محورهای استان های اردبیل، اصفهان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، قم، مازندران، مرکزی، همدان، گلستان و گیلان ادامه دارد.
خالدی با اشاره به این که به غیر از چهار محور برفگیر که هم اکنون مسدود شده سایر محورهای مواصلاتی کشور باز و تردد در آنها به صورت عادی در جریان است، گفت: تردد در تمام محورهای استان های یاد شده فقط با زنجیر چرخ عملی است.
به گفته وی بارش شدید برف و کولاک از ساعت 23 شب گذشته محور پونل به خلخال را مسدود کرد و تردد در این محور تا اطلاع بعدی همچنان ممنوع خواهد بود.
همچنین محور شمشک - دیزین در استان های تهران و البرز به دلیل بارش برف و نبود ایمنی کافی همچنان تا اطلاع بعدی بسته است.کمربندی دهلران- اندیمشک در استان ایلام تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی بسته است و تردد از مسیر جایگزین داخل شهر دهلران انجام می شود.
محور رامیان - اولنگ- شاهرود نیز در استان های گلستان و سمنان تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی مسدود است.

منبع: ایرنا 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha