کد خبر 63361
۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
استفاده از تکنولوژی فرمولا E در جگوار I-Pace

پرشین خودرو: جگوار در ساخت خودروی I-Pace از تکنولوژی‌های موجود در خودروهای مسابقه‌ای فرمولا E استفاده کرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، این که خودروساز انگلیسی، جگوار مستقیما به سراغ مسابقات خودروهای الکتریکی موسوم به فرمولا E رفته، بسیار جالب است. این هفته در نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس ۲۰۱۶ این شرکت از مدل مفهومی I-Pace رونمایی کرد. این خودرو نخستین خودروی تمام الکتریکی جگوار و یک خودروی شاسی‌بلند است که در طراحی آن از طرح خودروی سوپر اسپرت هیبرید الکتریک مفهومی C-X75 الهام گرفته شده است. خودروی سوپر اسپرت C-X75 اولین بار در نمایشگاه خودروی پاریس در سال ۲۰۱۰ به نمایش گذاشته شد. 

جگوار

گروه جگوار لندروور در حال حاضر دارای تجربه‌ در ساخت خودروهای الکتریکی است و گام نخست این گروه در تولید این‌گونه خودروها مدل پروتوتایپ پلاگین هیبرید XJ_e بود که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. پس از آن این گروه از مدل Evoque_e در سال ۲۰۱۵ پرده‌برداری کرد که در این مدل، مهندسین این شرکت اوج توانایی خود را در طراحی باتری‌های لیتیوم یونی، الکتروموتورها و البته سیستم مدیریت دما و حرارت باتری‌ها به نمایش گذاشته بودند.

جگوار I-Pace یک خودروی الکتریکی با آلایندگی صفر است که از اواخر سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد.

جگوار

ریچارد انگنو مدیر روابط عمومی جهانی جگوار در مورد این خودرو گفته است:

تکنولوژی مورد استفاده در سلول‌های باتری این مدل، ابعاد سلول‌ها و نحوه‌ی کار سیستم مدیریت سلول‌ها از خودروهای فرمولا E به عاریت گرفته شده‌اند و در حقیقت این تکنولوٰژی بین خودروهای مسابقه‌ای فرمولا E و جگوار I-Pace مشترک است؛ این بارزترین و محسوس‌ترین سودی است که ما از شرکت در این مسابقات می‌بریم. ما از این مسابقات توانستیم علم افزایش کارایی باتری در شرایط سخت را کسب کنیم و مهم‌تر از آن اینکه چگونه باتری‌ها را در بهینه‌ترین حالت خود قرار دهیم. مهم‌ترین مسئله در خصوص خودروهای فرمولا E این است که ما چگونه بار وارده بر باتری‌های مختلف و دمای تولیدی آن‌ها را در هنگامی که جریان زیادی از آن‌ها بیرون می‌کشیم، مدیریت کنیم.

جگوار

جالب است بدانید که قدرت تولیدی جگوار I-Pace به میزان ۳۹۴ اسب بخار است که چنین قدرتی بیشتر از قدرت ۲۶۸ اسب بخاری خودروهای فرمولا E است. گرچه قوانین جدید به خودروهای فرمولا E اجازه‌ی افزایش قدرت تا ۴۰۲ اسب بخار را خواهند داد.

جگوار

جگوار I-Pace فعلا یک خودروی مفهومی بوده و قرار است بهینه‌سازی‌ها و تغییرات زیادی در بخش عملکرد و فنی این خودرو ایجاد شود با این حال شتاب صفر تا صد کیلومتر این مدل چیزی در حدود ۴ ثانیه اعلام شده است.

کد خبر 63361

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha