مدیر دایملر در پی اظهارات نژادپرستانه برکنارشد

پرشین خودرو: غول خودروی آلمانی دایملر مدیر ارشد واحد کامیون و اتوبوس چین این شرکت را پس از اظهارات نژادپرستانه که در دعوا با یک شهروند چینی داشت و در مطبوعات سراسری این کشور انعکاس یافت، برکنار کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، رینر گارتنر، رییس و مدیرعامل شرکت کامیونها و اتوبوسهای چین دایملر با یک راننده چینی که جای پارک خودروی او را گرفته بود، به مشاجره پرداخته و وی را با عبارات توهین آمیزی به زبان انگلیسی مورد خطاب قرار داده بود.

بر اساس گزارش نشریه گلوبال تایمز که اغلب لحن ناسیونالیستی دارد، مردمی که در اطراف قرار داشتند، برای اعتراض به گارتنر نزدیک شده بودند اما وی با استفاده از اسپری فلفل به آنها حمله کرده بود.

هیچ ویدیویی از این حادثه که در یک محله محبوب خارجی‌ها و پولدارهای چینی در پکن اتفاق افتاد، موجود نیست اما روزنامه‌های بزرگ و شبکه‌های تلویزیونی سراسر چین به پوشش کامل آن پرداختند.

گلوبال تایمز در گزارش خود خاطرنشان کرده دعوا بر سر محل پارک خودرو در چین غیرقابل اجتناب است اما اظهارات گارتنر قابل توجیه نیست.

چین با رشد طبقه متوسط مرفه، به یکی از بزرگترین بازارهای مرسدس بنز دایملر تبدیل شده است و این شرکت به سرعت به این اتفاق واکنش نشان داد و بدون نام بردن از گارتنر، بابت این حادثه عذرخواهی و اعلام کرد مدیر مورد بحث فورا از مقامش برکنار شده است.

دایملر چین در بیانیه ای اعلام کرد این حادثه به ضرر موقعیت این شرکت و برای مدیر برند و نام نیک این خودروساز ناخوشایند بوده است با اینهمه کاربران رسانه اجتماعی چین از این اقدام تحت تاثیر قرار نگرفتند و معتقد بودند اقدام فوری دایملر برای حمایت از منافع این خودروساز در چین انجام گرفته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، مصرف کنندگان در دومین اقتصاد بزرگ جهان از نیروی اقتصادی، برای اهداف سیاسی خود استفاده می کنند و شرکتها، خواننده‌ها و هنرپیشه‌هایی که به احساسات مردم چین لطمه می زنند را به بایکوت تهدید می کنند.

منبع: ایسنا

 برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63366

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha