کد خبر 63412
۳ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۶
رونمایی از ابرخودرو الکتریکی در لندن+عکس

پرشین خودرو: ابرخودرو الکتریکی NIO EP9 با 1360 اسب بخار توان و ثبت زمان‌های خارق‌العاده، رقبا را به چالش خواهد کشید.

به گزارش«پرشین خودرو»، در هفته‌های گذشته تنها اخبار و اطلاعات اندکی در رابطه با ابر خودروی جدید کمپانی NextEV به همراه چند عکس از ثبت زمان‌های آن در پیست مسابقه در اختیار داشتیم. اما حالا با کنار رفتن پرده از رازهای این خودرو، عنوان NIO EP9 برای آن در نظر گرفته شده است.

 

اگر پیست Nürburgring Nordschleife را به عنوان یکی از قابل‌قبول‌ترین معیارهای سرعت در نظر بگیریم، ابرخودرو EP9 را با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۵.۱۲ ثانیه در پیمودن پیست، می‌توان سریع‌ترین خودروی الکتریکی دنیا نامید.

 

زمان ثبت‌شده برای این خودرو بسیار سریع‌تر از زمان ۷ دقیقه و ۲۲.۳۲۹ ثانیه‌ای خودرو تویوتا  TMG EV P002 در سال ۲۰۱۲ است. همچنین ابرخودرو EP9 با پشت سر گذاشتن یک دور کامل پیست Paul Ricard در فرانسه با زمان ۱ دقیقه و ۵۲.۷۸ ثانیه، برتری خود را نسبت به سریع‌ترین دور پیموده شده با زمان ۲ دقیقه و ۴۰ ثانیه توسط خودرویی الکتریکی تا بیش از این، به اثبات رساند. برای مهار این خودرو و جلوگیری از منحرف شدن آن، طراحی آن به‌قدری آیرودینامیک است که در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت نیروی رو به پایین ۲۴ هزار نیوتنی را برای آن به ارمغان می‌آورد.

 

ابرخودرو الکتریکی EP9

 

ابر خودرو NIO EP9 از توان یک میلیون وات یا به بیان دقیق‌تر ۱۳۶۰ اسب بخار برخوردار است. چهار پیشرانه الکتریکی به همراه چهار جعبه‌دنده، خودرو را از حالت سکون در عرض ۲.۷ ثانیه به‌سرعت ۹۷ کیلومتر بر ساعت (۶۰ مایل بر ساعت) می‌رسانند و برای عبور از مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو تنها به ۷.۱ ثانیه زمان نیاز دارد. همچنین حداکثر سرعتی که ابرخودرو EP9 توان دسترسی به آن را دارد، ۳۱۳ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است. کمپانی NextEV باتری‌هایی با قابلیت تعویض برای این خودرو در نظر گرفته است که تنها در ۴۵ دقیقه شارژ می‌شوند و قادر هستند توانایی طی ۴۲۷ کیلومتر مسافت را برای این خودرو فراهم کنند.

 

ابرخودرو الکتریکی EP9

 

اما مطلبی که بعد از شنیدن تمام این اعداد هیجان‌انگیز ممکن است جالب به نظر برسد، صحبت‌هایی است که کمپانی NextEV در رابطه با احتمال تجهیز این خودرو به فناوری‌های خودران به میان آورده است. NextEV به این ترتیب با به‌کارگیری ساختارهای کنترلی یکپارچه با سیستم‌های اندازه‌گیری و سنسورها  می‌تواند آخرین فناوری‌های موجود را در زمینه رانندگی خودکار به همراه داشته باشد. در حالی که این اطلاعات هنوز مبهم هستند، اما رانندگی با ابرخودرویی الکتریکی که از توان ۱۳۶۰ اسب بخاری بهره می‌برد، آن‌قدر جذاب هست که رانندگی خودکار و فناوری‌های مربوط به آن را به دست فراموشی بسپاریم.

 

 

 

 

 

منبع: زومیت

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63412

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha