کد خبر 63441
۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴

پرشین خودرو: طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: ازجودی فاستر بگیرید تا ریچل مک آدامز.

به گزارش «پرشین خودرو»، طی هفته ای که گذشت بسیاری از ستاره ها زادروزشان را جشن گرفتند: ازجودی فاستر بگیرید تا ریچل مک آدامز. در اینجا نگاهی به نکات و حقایق جالب زندگی ستاره هایی که در هفته پیش به دنیا آمدند می اندازیم.
 
لیلی آلدریج 31 ساله شد
 
لیلی مائود آلدریج (Lily Aldridge) زاده 15 نوامبر 1985، مدل آمریکایی و فرشته ویکتوریاز سیکرت و مدل مجله اسپورتز ایلوستریتد است که در سال 2014 برای پنجاهمین سالگرد این مجله، همراه با کریسی تیگن و نینا اگدل، روی جلد آن رفت. آلدریج در سانتا مونیکای کالیفرنیا به دنیا آمد و در خانواده ای دوستدار فشن بزرگ شد. وی دختر آلن آلدریج، هنرمند انگلیسی، و لورا لیونز است. خواهر و برادرهای لیلی همه در صنعت فشن کار می کنند.
 
لیلی مدلینگ را در سن 16 سالگی با برند ابرکرومبی و فیچ آغاز کرد. کمپین های تبلیغاتی او شامل روکاور، رگ اند بون، بابی براون، گپ، تامی هیلفیگر، کوچ، جی. کرو، لیوایز، جی برند و غیره می شوند. در 17 سالگی تصویر لیلی روی جلد شماره اوت 2003 ووگ اسپانیا رفت و بعد از آن تصویرش روی جلد مجلات فرنچ گلامور، ووگ مکزیک، اِل کره، ال برزیل، ال ویتنام، مجله 10، اس مودا، اسکوایر مکزیک، الور روسیه و مجله ادیت رفت.
 
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «جودی فاستر» تا «ریچل مک آدامز» 

وی همچنین در سرمقاله های مجلات ووگ آمریکا، فرانسه، انگستان، اسپانیا، آلمان و مکزیک و همچنین مجلات ال آمریکا، استرالیا و کره و هارپرز بازار، دبلیو، وی، گلامور و ماری کلیر ظاهر شده است. در سال 2009 وی برای اولین بار در فشن شوی ویکتوریاز سیکرت راه رفت.
 
در سال 2010 او فرشته ویکتوریاز سیکرت شد و دومین بار روی سکوی این فشن شو قدم برداشت و اولین بار بال های فرشته های آن را پوشید. وی همچنین در سال های 2009، 2010، 2011، 2012، 2013 و 2014 در فشن شوهای این برند ظاهر شد. در نوامبر 2015 ویکتوریاز سیکرت اعلام کرد که آلدریج قرار است چهره اصلی این برند شده و لباس مرصع به سنگ های قیمتی آن را که جواهری مواود آن را طراحی کرده بود و 2 میلیون دلار ارزش داشت بپوشد. این فشن شو در دسامبر 2015 در نیویورک برگزار شد.

در ژانویه 2011 آلدریج همراه با مدل های دیگری مانند لیندزی الینگسون، ارین هثرتون و کندیس سوانپول روی جلد شماره فوریه مجله GQ انگلستان رفت. در همان ماه وی همراه با دیگر فرشته ها از جمله ارین هثرتون و کندیس سوانپول، برای مجله وی، مدلینگ انجام دادند. در اکتبر 2014 آلدریج و آدریانا لیما، کندیس سوانپول، لیس ریبیرو و السا هوسک در کمپین فشن مجله ووگ بریتانیا مدلینگ انجام داد. لیلی در موزیک ویدئوهای مختلفی حضور داشته است. در سال 2015 وی در موزیک ویدئوی Bad Blood از تیلور سوئیفت شرکت کرد.
 
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «جودی فاستر» تا «ریچل مک آدامز»
 
بعد از آن نیز در چند موزیک ویدئوی دیگر حضور داشت. در سپتامبر 2010، مجله US گزارش کرد که آلدریج با کیلب فالوویل از گروه موزیک Kings of Leon نامزد شده است. آنها در سال 2007 در فستیوال موسیقی بونارو آشنا شده بودند. این زوج در سال 2011 ازدواج کردند و در سال 2012 صاحب دختری شدند که نامش را دیکسی پرل گذاشتند. دارایی خالص لیلی آلدریج 2 میلیون دلار برآورد شده است.
 


 ریچل مکآدامز 38 ساله شد


ریچل آن مک‌آدامز (Rachel McAdams) زاده 17 نوامبر 1978، بازیگر کانادایی است. وی پس از فارغ التحصیلی در رشته تئاتر از دانشگاه یورک در سال 2001، ابتدا کارش را با تلویزیون کانادا و فیلم های سینمایی آغاز کرد که از آن میان می توان به درام «پرفکت پای» (2002) که برای آن نامزدی جایزه ژنی را بدست آورد، فیلم کمدی «اسم من تانینو است» (2002)، سری فیلم های کمدی «قلابسنگ و کمان» که برای آن جایزه جمینی را دریافت کرد، اشاره نمود. در سال 2002 با کمدی «دختر داغ» وارد هالیوود شد.
 
ولی با نقش هایی در کمدی «دختران بدجنس» و درام رمانتیک «دفترچه خاطرات» در سال 2004 بود که در هالیوود مشهور شد. در سال 2005، در کمدی رمانتیک «مهمانان ناخوانده عروسی» و فیلم مهیج روانشناسانه «چشم سرخ» و درام-کمدی خانوادگی «سنگ خانوادگی» بیشتر درخشید. به این ترتیب بود که رسانه های هالیوود، او را دختر جذاب جدید هالیوود نامیدند و ریچل نامزدی بفتا را برای بهترین ستاره نوظهور به دست آورد.
 
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «جودی فاستر» تا «ریچل مک آدامز»

پس از دو سال وقفه در حرفه اش، در سال 2008 مک‌آدامز در دو فیلم با اکران محدود بازی کرد که یکی از آنها فیلم نوآر «زندگی متأهلی» و دیگری درام-کمدی «خوش شانس ها» بود. وی در سال 2009 با ظاهر شدن در فیلم مهیج سیاسی «وضعیت فعلی»، درام رمانتیک علمی-تخیلی «همسر مسافر زمان» و فیلم اکشن-ماجرایی اسرارآمیز «شرلوک هولمز» به شهرت قبلی دست یافت. در سال 2010، در فیلم «شکوه صبح» نقش آفرینی کرد و در سال 2011 در فیلم «نیمه شب در پاریس» با اوون ویلسون و بازیگران مشهور دیگری همبازی شد. در سال 2012، ریچل فیلم رمانتیک دیگری به نام «عهد» بازی کرد که در آن با چنینگ تیتوم همبازی بود.
 
در سال 2015 با جیک جیلنهال در فیلم «چپ دست» هنرنمایی کرد. مک‌آدامز مشهورترین نقش هایش را در فصل دوم سریال تلویزیونی درام جنایی «کارآگاه حقیقی» محصول شبکه اچ بی او در نقش کارآگاه بزردیس و همچنین در فیلم سینمایی «اسپات‌لایت» در نقش ساشا فایفر ژورنالیست ایفا نمود که برای این نقش نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر زن در نقش مکمل شد. جدیدترین فیلم او «دکتر استرنج» است که در اکتبر 2016 اکران شد.
 
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «جودی فاستر» تا «ریچل مک آدامز»

مک‌آدامز در محله هاربورد ویلیج تورنتو در اونتاریوی کانادا ساکن است و البته گرین کارت آمریکا را دارد و آنطور که خودش می گوید: «این روزها دنیا خیلی کوچک شده و بیشتر فیلم ها دیگر در هالیوود فیلمبرداری نمی شوند، بنابر این دلیلی برای آنجا زندگی کردن وجود ندارد.» از اواسط سال 2005 تا اواسط 2007 ریچل با رایان گاسلینگ بازیگر کانادایی و همبازی اش از فیلم «دفترچه خاطرات» دوست بود و در سال 2008 برای مدت کوتاهی دوباره آشتی کردند. وی از اواسط سال 2010 تا اوایل 2013 با مایکل شین، هنرپیشه ولزی رابطه داشت. همچنین از اواسط 2013 تا اواسط 2014 با پاتریک سمبروک، مدیر موسیقی کانادایی بود. در سال 2016 وی با جیمی لیندن، کارگردان و فیلمنامه نویس آمریکایی آشنا شد. دارایی خالص ریچل مک‌آدامز، 14 میلیون دلار برآورد شده است.
 


مارتین اسکورسیزی 74 ساله شد


مارتین چارلز اسکورسِسی با تلفظ ایتالیایی مارتین اسکورسِزه (Martin Scorsese) زاده 17 نوامبر 1942، کارگردان، تهیه کننده، فیلمنامه نویس، بازیگر و مورخ سینمایی آمریکایی است که 53 سال است در این صنعت مشغول به کار است. مجموعه کارهای اسکورسسی شامل تم هایی مانند هویت سیسیلی-آمریکایی، مفاهیم رومی کاتولیک گناه و رستگاری، مرد برتر پنداری، جنایات مدرن و تعارض بین گانگسترها می شود. بسیاری از فیلم های او به خاطر به تصویر کشیدن خشونت و استفاده آزادانه از دشنام چشمگیر هستند.

اسکورسسی که بخشی از موج جدید فیلمسازی هالیوودی است، از سوی بسیاری به عنوان یکی از مهمترین و تأثیر گذارترین فیلمسازان تاریخ سینما شناخته می شود. در سال 1990، وی بنیاد فیلم را بنا نهاد که سازمان غیرانتفاعی مختص نگهداری از فیلم است و در سال 2007 وی بنیاد سینمای جهان را تأسیس کرد. وی تابحال یک جایزه دستاورد یک عمر از موسسه فیلم آمریکا برای کمک هایش به سینما به دست آورده و یک جایزه اسکار، یک جایزه نخل طلایی، جایزه بهترین کارگردان جشنواره فیلم کن، خرس نقره ای، جایزه گرمی، جوایز امی، جوایز گلدن گلوب، جوایز بفتا و جوایز DGA را از آن خود کرده است.
 
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «جودی فاستر» تا «ریچل مک آدامز»

فیلم های مهمی مانند فیلم جنایی «خیابان های پایین شهر» (1973)، فیلم مهیج «راننده تاکسی» (1976)، درام ورزشی زندگی‌نامه ای «گاو خشمگین» (1980)، کمدی تلخ «سلطان کمدی» (1983) و فیلم های جنایی «رفقای خوب» (1990) و «کازینو» (1995) همه ساخته اسکورسسی هستند که در همه آنها وی با بازیگر و دوست صمیمی اش رابرت دنیرو همکاری کرده است. او همچنین مشهور است به اینکه با لئوناردو دی‌کاپریو در کارهای زیادی همکاری کرده است و در شش فیلم خود او را به بازی گرفته که اولین آنها «دار و دسته نیویورکی» (2002) بود و آخرین آنها فیلم کوتاه «تست بازیگری» (2015) بود.

دیگر فیلم های او شامل فیلم «آخریت والتز» (1978)، کمدی تلخ «پس از ساعات اداری» (1985)، درام حماسی «آخرین وسوسه مسیح» (1988)، فیلم های مهیج روانشناسانه «تنگه وحشت» (1991) و «جزیره شاتر» (2010)، درام زندگی‌نامه ای «هوانورد» (2004)، درام ماجرایی تاریخی «هوگو» (2011) می شوند. کارهایش در تلویزیون نیز شامل اپیزود پایلوت سریال «امپراتوری برودواک» و «وینیل» محصول شبکه اچ بی او می شوند. اسکورسسی جایزه اسکار بهترین کارگردان را برای درام جنایی «رفتگان» (2006) دریافت کرد. او تابحال هشت نامزدی بهترین کارگردانی را بدست آورده و تنها کارگردانی است که بیشترین نامزدی را دارد و در کنار بیلی وایلدر، در کل بیشترین نامزدی را در تاریخ اسکار دارد.
 
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «جودی فاستر» تا «ریچل مک آدامز»

مارتین تابحال پنج بار ازدواج کرده و اولین همسرش لارین ماری برنان بود که از او دختری به نام کاترین دارد. در سال 1976 با جولیا کمرون نویسنده ازدواج کرد و این زوج دختری به نام دومنیکا کمرون-اسکورسسی دارند که بازیگر است، ولی زندگی مشترک این زوج یک سال بیشتر طول نکشید. بعد از او مارتین در سال 1979 با ایزابلا روسلینی ازدواج کرد که زندگی شان تا سال 1983 ادامه داشت. وی سپس با باربارا دی فینا در سال 1985 زندگی مشترکش را آغاز کرد و این زندگی نیز در سال 1991 پایان یافت. از سال 1999 تابحال هلن شرمرهورن موریس همسر اوست و آنها دختری به نام فرانچسکا دارند که در فیلم های «رفتگان» و «هوانورد» نیز بازی کرد. اسکورسِسی در نیویورک سیتی اقامت دارد و دارایی خالص او 70 میلیون دلار برآورد شده است.
 


جودی فاستر 54 ساله شد


آلیسیا کریستین "جودی" فاستر (Jodie Foster) زاده 19 نوامبر 1962، بازیگر و فیلمساز آمریکایی است که در فیلم های سینمایی و در تلویزیون کار کرده است و اغلب به عنوان یکی از بهترین هنرپیشه های زن نسل خود قلمداد خوانده می شود. فاستر کارش را در سن 3 سالگی در سال 1965 به عنوان یک مدل کودک آغاز کرد و دو سال بعد به بازی در سریال های تلویزیونی مشغول شد و سیتکام «میبری آر. اف. دی» اولین کارش شد.
 
اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد در چندین سریال تلویزیونی ساعات پربیننده بازی کرد و در فیلم های سینمایی کودکان نیز ظاهر شد. نقطه عطف حرفه فاستر در فیلم «راننده تاکسی» (1976) ساخته مارتین اسکورسسی بود و این نقش برایش اولین نامزدی جایزه اسکار را به ارمغان آورد. دیگر نقش های تحسین شده او در فیلم های «باگزی مالون» (1976) و فیلم مهیج «دختر کوچکی که ته خط زندگی می کند» (1976) بود و با درخشیدن در فیلم «جمعه عجیب غریب» محصول دیزنی (1976)، «کندِلشو» (1977) و «روباه ها» (1980) بازیگر نوجوان محبوب سینما شد.
 
 «تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «جودی فاستر» تا «ریچل مک آدامز»

پس از رفتن به کالج در ییل، فاستر در گذار به نقش های بزرگسال در تقلا بود تا اینکه با نقش آفرینی در فیلم «متهم» (1988) در نقش بازمانده و قربانی تجاوز، تحسین گسترده ای از سوی منتقدین دریافت کرد و برای ایفای این نقش چندین جایزه از جمله یک جایزه اسکار و یک جایزه گلدن گلوب دریافت کرد. وی دومین جایزه اسکارش را سه سال بعد برای نقش کلاریس استارلینگ در فیلم «سکوت بره ها» دریافت کرد. وی همان سال اولین بار کارگردانی را با فیلم نسبتاً موفق «کوچک مردی به نام تیت» (1991) تجربه کرد و در سال 1992 کمپانی تولید فیلم خودش را با عنوان اِگ پیکچرز تأسیس کرد. اولین تولید این کمپانی فیلم «نل» (1994) بود که در آن فاستر نقش اصلی را بازی کرد و نامزدی اسکار دیگری بدست آورد.

دیگر فیلم های او در دهه نود شامل درام «سامرزبای»، کمدی وسترن «ماوریک» (1994)، فیلم علمی-تخیلی «تماس» (1997)، درام «آنا و پادشاه» (1999) می شدند. دومین تجربه کارگردانی او فیلم «خانه ای برای تعطیلات» (1995) بود که در گیشه چندان موفق نبود و نقدهای مختلطی از سوی منتقدین دریافت کرد. پس از پسروی حرفه ای در اوایل سال 2000 و همچنین لغو شدن یک پروژه فیلم و تعطیل شدن کمپانی تولیدش، فاستر در چهار فیلم مهیج «اتاق اضطراری (2002)، «نقشه پرواز» (2005)، «نفوذی» (2006) و «شجاع» (2007) بازی کرد. وی در سال 2010 دوباره بر کارگردانی تمرکز کرد و فیلم های «بیور» (2011) و «مانی مانستر» (2016) را کارگردانی نمود و همچنین سکان کارگردانی چند اپیزود از سریال های تلویزیونی «نارنجی مد جدید است» و «خانه پوشالی» را بدست گرفت. «الیسیوم» (2013) فیلم دیگری از او بود. علاوه بر دو جایزه اسکار، فاستر سه جایزه بفتا، سه جایزه گلدن گلوب، یک جایزه SAG و یک جایزه سسیل بی دیمیل نیز گرفته است.
 
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «جودی فاستر» تا «ریچل مک آدامز»

در مصاحبه ها فاستر به ندرت درباره زندگی شخصی اش صحبت می کند و به گفته خودش برای حریم خصوصی خود بیش از هر چیز دیگری ارزش قائل است زیرا بیشتر عمرش را جلوی دوربین ها گذرانده است. وی در لوس آنجلس زندگی می کند و دو پسر به نام های چارلز "چارلی" متولد 1998 و کریستوفر "کیت" متولد 2001 دارد. دارایی خالص جودی فاستر 100 میلیون دلار برآورد شده است.
 


اوون ویلسون 48 ساله شد


اووِن کانینگهام ویلسون (Owen Wilson) زاده 18 نوامبر 1968، بازیگر، نویسنده، تهیه کننده، فیلمنامه نویس و صداپیشه آمریکایی است که به خاطر نقش آفرینی در فیلم های «منور» (1996)، «ظهر شانگهای» (2000)، «زولاندر» (2001)، «خانواده اشرافی تننبام» (2001)، «شوالیه های شانگهای» (2003)، «زندگی در آب با استیو زیسو» (2004)، «مهمانان ناخوانده عروسی» (2005)، «ماشین ها» (2006)، سه گانه «شب در موزه» (2006، 2009 و 2014)، «دارجیلینگ محدود» (2007)، «مارلی و من» (2008)، «نیمه شب در پاریس» (2011)، «ماشین ها 2» (2011)، «کارآموزی» (2013)، «هتل بزرگ بوداپست» (2014)، «گریز ناپذیر» (2015) و «زولاندر 2» (2016)  شناخته می شود.
 
 «تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «جودی فاستر» تا «ریچل مک آدامز»

برادر بزرگترش، اندرو و برادر کوچکترش، لوک، هم بازیگر هستند. اوون تابحال چندین بار با وس اندرسون فیلمساز همکاری کرده است و در نوشتن فیلمنامه «منور» و «خانواده اشرافی تننبام» به او کمک کرده است که فیلم دوم نامزد جایزه اسکار بهترین فیلمنامه اوریجینال شد. وی همچنین در 12 فیلم با بن استیلر درخشیده اند. جدیدترین پروژه های او فیلم های «حرامزاده ها»، «ماشین ها 3» و «اعجوبه» هستند که هر سه قرار است در سال 2017 اکران شوند.

در اوت 2007، ویلسون به خاطر افسردگی شدید در مرکز سنت جان و مرکز پزشکی سدارز-سینای در لوس آنجلس بستری شد تا تحت درمان قرار بگیرد. به همین دلیل از بازی در فیلم «تندر استوایی» کناره گیری کرد که به جای او متیو مک‌کانهی در این فیلم بازی کرد. ویلسون بین سال های 2008 و 2009 با کیت هادسون دوست بود. در ژانویه 2011 ویلسون و نامزدش جید دوئل صاحب پسری شدند که نامش را رابرت فورد ویلسون گذاشتند، ولی سال بعد این زوج جدا شدند. در ژانویه 2014 کارولاین لیندکویست پسر دوم ویلسون را به دنیا آورد که اسمش را فیلن لیندکویست ویلسون گذاشتند. دارایی خالص اوون ویلسون 40 میلیون دلار برآورد شده است.
 
«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «جودی فاستر» تا «ریچل مک آدامز»
 


گلدی هان 71 ساله شد


گُلدی جین هان (Goldie Hawn) زاده 21 نوامبر 1945، بازیگر، کارگردان، تهیه کننده و خواننده آمریکایی است که با سریال تلویزیونی «خنده های روان و مارتین» مشهور شد که بین سال های 1968 تا 1970 پخش می شد. وی جایزه اسکار بهترین بازیگر زن در نقش مکمل و جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل زن را برای بازی در فیلم «گل کاکتوس» (1969) بدست آورد و تا سه دهه بعد سودآور ترین ستاره هالیوود بود. وی مادر سه بازیگر به نام های الیور هادسون، کیت هادسون و وایت راسل است و از سال 1983 تابحال با راسل کرت بازیگر زندگی مشترکی دارد. در سال 2004 نیز وی بنیاد هان را تأسیس کرد.
 
 «تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «جودی فاستر» تا «ریچل مک آدامز»

گلدی برای بازی در نقش اصلی فیلم سینمایی «سرباز بنجامین» (1980) نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن شد. فیلم های دیگر او عبارتند از: «یک دختر در سوپ من است» (1970)، «پروانه ها آزادند» (1972)، «قطار سریع السیر شوگرلند» (1974)، «شامپو» (1975)، «خطا» (1978)، «مانند قدیم ها است» (1980)، «بهترین دوستان» (1982)، «اوربورد» (1987)، «پرنده ای روی سیم» (1990)، «مرگ او شد» (1992)، «خانه دارها» (1992)، «باشگاه همسران اول» (1996) و «خواهران بنگر» (2002). وی قرار است بعد از 15 سال در فیلمی به نام «مادر/دختر» بازی کند که در سال 2017 اکران خواهد شد.

اولین همسر هان، گاس تریکونیس، کارگردان، بود که در مه 1969 در هونولولوی هاوایی ازدواج کردند و در آوریل 1973 از هم جدا شدند. هان پس از او با تد گروسمن بدلکار و برونو وینتزل بازیگر سوئدی بود. مدتی بعد با بیل هادسون خواننده آشنا شد و در نهایت در سال 1976 با او ازدواج کرد. آنها دو فرزند به نام های الیور و کیت دارند.
 

هادسون در اوت 1980 درخواست طلاق داد که در سال 1982 قطعی و نهایی شد. هان از سال 1983 تابحال با کرت راسل است که سر فیلمبرداری فیلم «گروه موسیقی خانوادگی اصیل و اوریجینال و منحصر بفرد» (1968) آشنا شده بود. آنها پسری به نام وایت دارند. این زوج در پالم دزرت کالیفرنیا زندگی می کنند و هان مادرخوانده پسر دیگر کرت، یعنی بوستون، هم هست. دارایی خالص گُلدی هان 60 میلیون دلار برآورد شده است.

«تولدت مبارک» برای ستاره ها؛ از «جودی فاستر» تا «ریچل مک آدامز»

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

منبع: برترین ها

 

کد خبر 63441

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha