سبک‌ ترین خودروی لوتوس را بهتر بشناسید+عکس

پرشین خودرو: لوتوس، مدل قدرتمند اگزیج ۳۸۰ را با یک پیشرانه‌ی شش سیلندر ۳۷۵ اسب بخار معرفی کرد.

به گزارش «پرشین خودرو»، لوتوس روز گذشته از خودروی اگزیج ۳۸۰ رونمایی کرد؛ قدرت بالا و ظاهر خشن، لوتوس اگزیج ۳۸۰ را تبدیل به وحشی‌ترین و قوی‌ترین خودروی موجود در خط تولید لوتوس کرده است. شاید بسیاری از افراد بگویند این همان مجموعه‌ی فنی قبلی در یک پوسته‌ی جدید است؛ اما چنین چیزی در مورد آخرین محصول لوتوس صدق نمی‌کند.

مورد جالب توجه در خصوص خودروی جدید لوتوس آن است که بهینه‌سازی‌های اصلی این خودرو به‌جای گجت‌ها و امکانات الکترونیکی، روی مجموعه‌ی نیروی محرکه‌ی آن صورت گرفته است. این بدان معنا است که نسبت اسب بخار به وزن این خودرو، اکنون به ۳۵۲ اسب بخار بر هر تن رسیده است که آن را به یکی از بهترین خودروهای سوپراسپرت از نظر چابکی و قابلیت مانور تبدیل می‌کند. این خودرو همچنین با داشتن وزنی معادل ۱۰۶۶ کیلوگرم، سبک‌ترین خودروی لوتوس به‌حساب می‌آید.

لوتوس

اکنون به بخش جذاب خودرو یعنی پیشرانه‌ی آن می‌رسیم. این خودرو مجهز به یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر وی شکل به حجم ۳.۵ لیتر است که می‌تواند ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۱۰ نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی مورد بهینه‌سازی و ارتقا قرار گرفته و لوتوس آن را در شرایط سخت و برای مدت زیادی تحت آزمایش قرار داده است.

این پیشرانه‌ی V6 به یک جعبه‌دنده‌ی ۶ سرعته‌ی دستی متصل شده است که به‌طور خاص برای این خودرو طراحی می‌شود. این جعبه‌دنده طوری طراحی شده است تا حرکت اضافه‌ی جانبی نداشته باشد و به لطف استفاده از قطعات آلومینیومی، وزن آن نیز بسیار کم است. همچنین امکان سفارش یک جعبه‌دنده‌ی خودکار شش سرعته برای این مدل وجود دارد که مجهز به پدال شیفترهای تعویض دنده در پشت غربیلک فرمان است. این کار نشان می‌دهد که لوتوس هم به فکر علاقه‌مندان رانندگی و موتور اسپرت است.

لوتوس

در مورد طراحی خودرو باید گفت طرح آن چندان زیبا و خوش استیل نیست؛ اما همانند سایر مدل‌های لوتوس، بدنه‌ی اگزیج ۳۸۰ دارای آیرودینامیک بی‌عیب و نقص و ظاهری خاص است. این خودرو تحت مدل‌سازی‌های آیرودینامیک شدید قرار گرفته است تا در مقایسه با مدل‌های قبلی، بتواند بهترین استفاده را از جریان هوا داشته باشد. در این خودرو از قطعات فیبر کربنی بسیاری استفاده شده است که وجود آن‌ها سبب افزایش چالاکی و قابلیت‌های دینامیک خودرو شده است.

سایر امکانات خودروی اگزیج ۳۸۰ شامل استفاده از تایرهای میشلین پایلوت کاپ ۲ و رینگ‌های فوق سبک آلومینیومی است که می‌توان آن‌ها را در دو رنگ سیاه و نقره‌ای سفارش داد. ترمزهای لوتوس اگزیج ۳۸۰ ساخت کمپانی AP Racing هستند و از کالیپرهای ۶ پیستونه و دیسک‌های شیار دوتکه استفاده می‌کنند.

لوتوس

جزئیات این خودرو تنها به همین‌ موارد محدود نمی‌شوند؛ امکان سفارش پکیج فیبر کربنی برای بیرون خودرو نیز وجود دارد که شامل پنل سقف و درب صندوق بار فیبر کربنی است. سقف فیبر کربنی این خودرو، ۲ کیلوگرم از پنل سقف استاندارد سنگین‌تر است؛ اما درب صندوق عقب فیبر کربنی در مقایسه با مدل استاندارد ۲ کیلوگرم سبک‌تر است، بنابراین نیازی نیست نگران تغییر وزن خودرو باشید.

لوتوس

لوتوس اگزیج ۳۸۰ را می‌توان در یکی از ۱۰ رنگ ویژه‌ و با پکیج فیبر کربنی سفارش داد. برای کسانی که به این امکانات راضی نباشند، امکان انتخاب پکیج‌های سفارشی نیز وجود دارد. 

در داخل کابین جزئیاتی مانند قطعات فیبر کربنی، شامل صندلی‌های اسپرت و استفاده از چرم آلکانترا و تعدادی آپشن‌ دیگر به چشم می‌خورند. برای مثال امکان انتخاب تودوزی با رنگ‌های متضاد برای کابین خودرو، سیستم صوتی HVAC، قاب فیبر کربنی برای دکمه شیشه‌بالابر و حفره‌های صندلی‌ از جنس فیبر کربن وجود دارد.

 

 

منبع: زومیت

 برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha