کد خبر 63575
۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۱
پایان سلطه‌ 13 ساله‌ شورلت+عکس

پرشین خودرو: تویوتا توانست بر سلطه‌ی ۱۳ ساله‌ی شورلت در مسابقات قهرمانی نسکار پایان دهد.

به گزارش «پرشین خودرو»، تویوتا اولین قهرمانی‌ خود در سری مسابقات نسکار را با کسب مقام ششمی توسط کایل بوش در جاده‌ی سریع‌السیر میامی هومستد، جشن گرفت.

این دستاورد، اولین مقام تویوتا بعد از ۱۰ سال شرکت در مسابقات کاپ سرعت بود و با کسب این مقام، تویوتا بر سلطه‌ی قهرمانی در ۱۳ دوره‌ی متوالی شورلت پایان داد.

تویوتا همچنین قهرمانی مسابقات در رده‌های Xfinity و پیکاپ‌تراک را از آن خود کرد.

تویوتا در کل ۱.۴۷۷ امتیاز کسب کرد، شورلت با ۱.۴۵۲ امتیاز دوم شد و فورد با ۱.۳۸۸ امتیاز جایگاه سوم را از آن خود کرد. آخرین پیروزی فورد در این مسابقات به سال ۲۰۰۲ بازمی‌گردد.

اد لاوکس، معاون رئیس عملیات بازاریابی یکپارچه در بخش بازرگانی تویوتا موتور ایالات متحده‌ گفت: 

کسب اولین قهرمانی در این سری مسابقات یک دستاورد فوق‌العاده و هدفی است که تویوتا  از ۱۰ سال پیش و در زمان ورود به این مسابقات، برای به دست آوردن آن تلاش می‌کرد. با مشارکت تیم‌های بزرگی چون تیم‌های مسابقه‌ای جو گیبس و فرنیچر راو، تویوتا پیشرفت کرده و اولین شگفتی در میان تولیدکنندگان با کسب قهرمانی این مسابقات در طول ۱۳ فصل بوده است.

 

نسکار تویوتا

 

لاکس در ادامه گفت:

تویوتا در حال حاضر قهرمانی مسابقات را در هر سه سری تورینگ ملی نسکار کسب کرده است و این نقطه‌ی عطف شگفت‌انگیز، تعهد تویوتا را نه‌تنها به نسکار بلکه به تمام شاخه‌های موتوراسپورت در سراسر دنیا گوشزد می‌کند. ما به تلاش‌های تک‌تک افراد حاضر در تیم تویوتا افتخار می‌کنیم و همه‌ی افرادی را که در تیم تویوتا، ما را در رساندن به این هدف یاری رساندند، ستایش می‌کنیم.

پنج راننده‌ی تویوتا کمری در طی بیش از ۳۶ مسابقه‌ی فصل ۲۰۱۶، موفق به کسب تعداد ۱۶ جام قهرمانی شدند که شامل ۱۲ پیروزی به وسیله‌ی تیم مسابقه‌ای جو گیبس و ۴ پیروزی به‌وسیله‌ی تیم مسابقه‌ای فرنیچر راو بود. بوش و مارتین ترواکس چهار پیروزی برای گروه به ارمغان آوردند و کارل ادواردز (سه پیروزی)، دنی هاملین (دو پیروزی) و مت کنزث (دو پیروزی) نیز پیروزی‌هایی در فصل ۲۰۱۶ کسب کردند.

 

نسکار تویوتا

 

علاوه بر قهرمانی در سری مسابقات تولیدکنندگان نسکار ۲۰۱۶، تویوتا قهرمانی در سری مسابقات جهانی رده‌ی تِراک نسکار در پیست سریع‌السیر بین‌المللی فونیکس و قهرمانی در سری مسابقات رده‌ی Xfinity نسکار در هومستد را نیز از آن خود کرد. رانندگان تویوتا همچنین چندین مسابقه‌ی قهرمانی در طول سری مسابقات تورینگ ملی نسکار را با پیروزی دنیل سوارز در سری‌های Xfinity و کایل بوش عنوان‌دار سری مسابقات جهانی موتوراسپورت در رده‌ی خودروی حمل بار کسب کردند.

اولین باری که تویوتا در سری مسابقات تولیدکنندگان نسکار شرکت کرد، به سال ۲۰۰۷ باز می‌گردد. تویوتا فاتح ۹۵ مسابقه بود و در ۳۶۰ مسابقه، ۹۰ بار روی سکو رفت.

 

 

 

 

منبع: زومیت

 برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha