کد خبر 63595
۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۵
امروزقهرمان  فرمول یک  فصل ۲۰۱۶مشخص می شود

پرشین خودرو:فردا مرحله‌‌ی نهایی رقابت‌های فرمول یک برگزار می‌شود تا با مشخص شدن قهرمان فصل ۲۰۱۶، پرونده‌ی امسال این مسابقات نیز بسته شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، مسابقات اتومبیلرانی فرمول یک به ایستگاه نهایی خود رسیده است. فردا رأس ساعت ۱۶:۳۰، آخرین مرحله از این مسابقات در شرایطی بسیار حساس‌ برگزار می‌شود تا پرونده‌ی فصل ۲۰۱۶ بالاترین سطح از مسابقات اتومبیلرانی نیز بسته شود.

گرندپری ابوظبی فرمول یک 2016

اما پیش از آغاز گرندپری ابوظبی، صحبت‌های جنسن باتن راننده‌ی دوم مک‌لارن و قهرمان سال ۲۰۰۹ فرمول یک، طرفداران خود را شوکه کرد. این راننده‌ی مطرح انگلیسی که پیش‌تر اعلام کرده بود در فصل ۲۰۱۷ به صورت موقت از فرمول یک خارج خواهد شد و مک‌لارن نیز یکی از صندلی‌های خود را در فصل ۲۰۱۸ برای باتن در نظر گرفته بود، در کنفرانس مطبوعاتی از خداحافظی از مسابقات فرمول یک صحبت کرد. باتن اعلام کرد با توجه به شرایط موجود، به احتمال قوی فردا آخرین گرندپری وی خواهد بود و دیگر به این مسابقات باز نخواهد گشت.

گرندپری ابوظبی فرمول یک 2016

در همین راستا وی فردا با کلاه کاسکت مشابهی با طراحی سال ۲۰۰۹ خود که موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات فرمول یک شده بود، به رقابت خواهد پرداخت. بدین ترتیب جنسن باتن و فیلیپه ماسا، راننده‌های دوست‌داشتنی و باسابقه‌ی فرمول یک، فردا به‌طور رسمی از این مسابقات خداحافظی خواهند کرد.

گرندپری ابوظبی فرمول یک 2016

روز آینده گرندپری ابوظبی در شرایطی برگزار می‌شود که لوئیس همیلتون و نیکو رزبرگ از مرسدس بنز، رقابتی حساس برای کسب عنوان قهرمانی خواهند داشت. همیلتون باید به شدت تلاش کند تا رقابت فردا را با کسب عنوان نخست به پایان برساند. اما لازمه‌ی قهرمانی این راننده‌ی مطرح بریتانیایی، قرارگیری هم‌تیمی وی در جایگاه چهارم یا پایین‌تر است. در صورتی که رزبرگ گرندپری ابوظبی را با قرارگیری روی سکو به پایان برساند؛ فارغ از هر اتفاقی، قهرمان فصل ۲۰۱۶ مسابقات فرمول یک خواهد شد و برای اولین بار این عنوان را به دست خواهد آورد.

گرندپری ابوظبی فرمول یک 2016

پیش از آغاز گرندپری ابوظبی، با توجه به عملکرد فوق‌العاده‌ی راننده‌های جوان ردبول به‌خصوص مکس وشتاپن، تمامی کارشناسان معتقد هستند این تیم ردبول است که تعیین‌کننده‌ی قهرمان فصل ۲۰۱۶ خواهد بود. زیرا این تیم در رویداد نهایی رقابت‌ها، قطعا با به چالش کشیدن راننده‌های مرسدس بنز رقابتی حساس ایجاد خواهد کرد.

گرندپری ابوظبی فرمول یک 2016

همیلتون که به خوبی از وظایف خود در رقابت فردا آگاه بود، تمام تلاش خود را در دور‌های تمرینی و زمان‌گیری به کار برد تا موفق به کسب پل پوزیشن شود. راننده‌ی اول مرسدس بنز در تمامی دور‌های تمرینی و زمان‌گیری عملکرد بی‌نقص و فوق‌العاده‌ای داشت. همیلتون که در کسب عنوان قهرمانی بسیار مصمم است، در تمامی مراحل با ثبت بهترین رکورد، خود را در جلوی سایر راننده‌ها قرار داد. اما در Q1، راننده‌های فراری بسیار سریع نشان دادند و کیمی رایکونن و سباستین فتل توانستند جایگاه‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دهند و نیکو رزبرگ نیز در مکان چهارم قرار گرفت.

گرندپری ابوظبی فرمول یک 2016

عملکرد فراری در Q1، همه‌ی نگاه‌ها را به سمت این تیم برد. از دیگر اتفاقات عجیب این مرحله، عملکرد خوب پاسکال ورلاین و راهیابی به دور دوم زمان‌گیری بود. در Q2 باز هم همیلتون سریع‌ترین زمان را به ثبت رساند؛ اما این بار این نیکو رزبرگ بود کهپس از هم‌تیمی خود، بهترین عملکرد را به نمایش گذاشت. در دومین مرحله از دورهای زمان‌گیری، باز هم راننده‌ی فنلاندی فراری، پس از خودروهای مرسدس بنز سریعترین شخص پیست بود. پس از کیمی رایکونن، مکس وشتاپن و سباستین فتل در جایگاه‌های بعدی ایستادند. عملکرد عالی فرناندو آلونسو و ورود به Q3 از دیگر نکات مهم دور دوم زمان‌گیری گرندپری ابوظبی بود. 

گرندپری ابوظبی فرمول یک 2016

در Q3 باز هم همیلتون سریع‌ترین راننده‌ی پیست بود. وی موفق شد با ثبت زمان عالی ۱:۳۸.۷۷۵، با اختلاف زیاد پل پوزیش را کسب کند. نیکو رزبرگ در Q3 نیز موفق شد پس از هم‌تیمی خود سریع‌ترین زمان را به ثبت برساند و فردا از جایگاه دوم مسابقه را آغاز کند. دنیل ریکیاردو راننده‌ی اول ردبول هم در این مرحله موفق شد با ۰.۰۱۵ ثانیه اختلاف نسبت به رایکونن، جایگاه سوم را به خود اختصاص دهد تا راننده‌ی فراری روز آینده در جایگاه آغازین چهارم قرار گیرد.

گرندپری ابوظبی فرمول یک 2016

سباستین فتل، مکس وشتاپن، نیکو هالکنبرگ، سرجیو پرز، فرناندو آلونسو و فیلیپه ماسا، در رده‌های پنجم تا دهم قرار گرفتند. نکته‌ی قابل توجه رویداد فردا، حضور خودروهای ردبول با لاستیک‌های سوپرسافت است. این در حالی است که سایر ۱۰ خودروی ابتدایی همگی از لاستیک‌های اولتراسافت بهره خواهند برد.

گرندپری ابوظبی فرمول یک 2016

در ادامه می‌توانید عملکرد کلی راننده‌ها را در دور‌های زمان‌گیری گرندپری ابوظبی مشاهده کنید.

گرندپری ابوظبی فرمول یک 2016

گرندپری ابوظبی فردا راس ساعت ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود. این رویداد به صورت زنده از شبکه‌ی ورزش پخش خواهد شد. با توجه به حساسیت بسیار بالای این رویداد، تماشای آن را به تمامی علاقه‌مندان به دنیای خودرو و مسابقات موتوراسپرت توصیه می‌کنیم.

منبع: زومیت

 برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha