واگذاری سهام سایپاکاشان به پارس خودرو+جزئیات

پرشین خودرو: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در مجمع فوق العاده پارس خودرو گفت: پس از یک سال تلاش به اهدافی که برای پارس خودرو طراحی کرده بودیم با موفقیت دست یافتیم.

به گزارش «پرشین خودرو»، مهدی جمالی با بیان مطلب فوق گفت: امروز با کمال افتخار به همه سهامداران اعلام می کنم تمام اهدافی که برای پارس خودرو پیش بینی شده بود به صورت 100درصد محقق شده و این باعث مسرت و خوشحالی است که تولیدات پارس خودرو از ابتدای سال تاکنون، بیش از 7 درصد کل تولیدات سال 1394 است.

جمالی تاکید کرد: همکارانم در پارس خودرو با تلاش های موثر نشان دادند که این شرکت با افزایش رشد در تولید و فروش پتانسیل بزرگی در صنعت خودرو کشور دارد.

وی گفت: در اصلاح ساختار سعی کردیم که از همه پتانسیل های موجود در پارس خودرو استفاده شود و تلاش کردیم بخش عمده ای از این ظرفیت ها در پارس خودرو ایجاد شود و ظرفیت های مضاعفی در این شرکت در موضوع قرارداد با سیتروئن که موفق ترین روش جوینت ونچر با شرکای خارجی است وجود دارد و با توان و پتانسیل و دانش فنی که وجود داشت توانستیم در گروه سایپا موفق شویم.

مدیرعامل گروه سایپا گفت: بخش عمده ای از این ظرفیت در پارس خودرو ایجاد شده و به همین دلیل 49 درصد سهام سایپا کاشان به پارس خودرو واگذار شده است یعنی یک شریک تجاری مستقیم سیتروئن در سایپا کاشان، پارس خودرو است و این ظرفیت بسیار بزرگ برای این شرکت فراهم شده است و امیدواریم که مدیریت پارس خودرو از این ظرفیت بهترین بهره برداری را نماید تا سهامداران بتوانند از شرایط مناسب این مشارکت بهره مند شوند.

جمالی درخصوص مذاکرات با شرکای تجاری افزود: مذاکرات با نیسان به عنوان شریک تجاری قدیمی پارس خودرو به خوبی صورت گرفته است و امیدواریم حداکثر تا پایان سال 95 یا اوایل سال آینده ظرفیت مشارکت با نیسان به پارس خودرو افزوده شود.

وی همچنین اظهار داشت: همه محصولات برلیانس از جمله گروه اچ 200 نیز از ابتدای سال آینده در پارس خودرو متمرکز خواهد شد.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: خریداران محصولات پارس خودرو با استقبال خوب از تولیدات این شرکت به ما نشان دادند محصولاتی که در پارس خودرو تولید می شود مورد اقبال عمومی است به همین خاطر تلاش کردیم از این ظرفیت ها بیشترین بهره را نصیب سهامداران کنیم.

وی گفت: امیدواریم در سالی که به نام اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل نام گذاری شده است، همه تلاش خودمان را معطوف کنیم تا از فرصت ها و ظرفیت های اقتصاد کشور به نحو مطلوبی استفاده شود و خوشبختانه در گروه خودروسازی سایپا افزایش تولید تاکنون بالغ بر 53 درصد است و خوشبختانه این افزایش رشد عدد خیره کننده ای نسبت به سال 93 که اوج رشد سال های اخیر بوده، حاصل شده است.

جمالی در خصوص مدل مشارکت با سیتروئن گفت: سیتروئن 50 درصد از سهام شرکت سایپا را خریداری کرده است و در سود و ضرر همانند سایپا کاشان سهیم است و بعد از جابجایی سهام سایپا کاشان و سیتروئن، پارس خودرو به دلیل اینکه سهامدار 49 درصدی سایپا کاشان می باشد، به شرکت بین المللی تبدیل خواهد شد و در نتیجه پلتفرم های متنوعی تولید و صادرات محصولات نیز به صورت جدی دنبال خواهد شد.

وی در خصوص بازار صادرات افزود: بازار صادرات ما در کشورهای سوریه، عراق و ونزوئلا به دلیل مشکلات موجود در این کشورها با چالش روبه رو شده است و از این رو به بازار صادراتی آفریقا روی آوردیم و وضعیت مذاکرات برای انعقاد قرارداد با طرف الجزایر به خوبی پیش می رود.

مدیرعامل گروه سایپا بازار الجزایر را بازار خوبی ارزیابی کرد و گفت: شرکت جوینت ونچر با سرمایه گذاری 75 درصد از سوی طرف الجزایری و 25 درصد از سوی گروه سایپا در حال شکل گیری است و به زودی خط تولید محصولات ما در این کشور راه اندازی خواهد شد.

جمالی همچنین افزود: در نیجریه و ساحل عاج مذاکرات خوبی برای همکاری و صادرات آغاز شده است.

وی گفت: با اصلاح ساختار مالی که در پارس خودرو صورت گرفت، علاوه بر اصلاح حقوق صاحبان سهام، این شرکت از شمولیت ماده 141 خارج و ظرفیت های لازم برای استفاده از فرصت های بازار سرمایه و بازار پولی کشور را به دست آورده که این موضوع، با رشد تولیدی که در گروه سایپا اتفاق افتاده است و با این اصلاح ساختار می تواند آینده درخشانی برای پارس خودرو رقم زند.

در مجمع فوق العاده پارس خودرو با حضور اکثریت سهام داران مبلغ افزایش سرمایه این شرکت به میزان 15946426000000 ریال مورد تصویب قرار گرفت.

کد خبر 63621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha