کد خبر 63624
۸ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۶

پرشین خودرو: گروه ایران

به گزارش «پرشین خودرو»، هر چند کمتر‌ اتفاق می‌افتد پلاک خودرو گم یا دزدیده شود، اما دانستن کارهایی که در این هنگام باید انجام داد، بسیار مهم است.

برخی مواقع هنگام سوار شدن یا پیاده شدن از خودرو، به این مورد برخورد می‌کنید که پلاک خودروی شما در محل خود نیست. در این حال باید چه کاری انجام دهید؟ شاید شما نیز کارهایی که باید در این زمان انجام شود نمی‌دانید.

 

2000456_267

 

به همین خاطر در ادامه کارهایی را که مالک خودرو در هنگام سرقت یا گم شدن پلاک باید پیگیری کند، از زبان معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهور ناجا مرور می‌کنیم.

سرهنگ سعید روحی معاون فنی مهندسی و خدمات ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا درباره‌ی این مشکلات گفت:شهروندانی که پلاک وسیله نقلیه‌شان مفقود یا سرقت شده، قبل از هر کاری باید به پلیس آگاهی، سرقت یا گم شدن پلاک خود را اعلام کنند. این افراد پس از آن می‌توانند با حضور در مراکز شماره‌گذاری پلیس راهور ناجا با ارائه‌ی مدارک و مهیا کردن شرایط مورد نیاز، برای دریافت پلاک‌شان اقدام کنند.»

 

وی تأکید کرد:در این زمان حضور مالک وسیله‌ی نقلیه‌ای که پلاکش به سرقت رفته یا گم شده، یا نماینده‌ی قانونی او در مرکز تعویض پلاک الزامی است. مالک وسیله‌ی نقلیه باید حتما سند مالکیت و کارت خودرو را به همراه داشته باشد.

به گفته‌ی سرهنگ روحی، در کنار سند و کارت خودرو، ارائه‌ی برگه‌ی عدم خلافی و مدارک احراز هویت (شناسنامه یا کارت ملی یا گواهینامه یا گذرنامه‌ی معتبر) نیز لازم و ضروری است. باید توجه داشت که برای دریافت مجدد پلاک خودرو، مالک آن باید هزینه‌ی جفت پلاک (پلاک جلو و عقب) را نیز پرداخت کند.

 

کد خبر 63624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha