کد خبر 63628
۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹

پرشین خودرو: این روزها در دنیای خودروهای الکتریکی یک نام بیش از بقیه درخشش دارد و آن ابراتومبیل الکتریکی شرکت چینی نکست ای وی، با نام Nio EP9 است.

به گزارش «پرشین خودرو»، اتومبیلی با قدرت ۱۳۴۱ اسب بخار و گشتاور حیرت انگیز ۴۶۷۱ فوت پوند. اما اینبار قدرت و گشتاور شگفت انگیز این سوپراسپرت مورد بحث نیست بلکه نیو EP9 رکورد یک اتومبیل برقی در پیست ۱۲٫۹ مایلی نوربرگرینگ را با زمان ۷:۰۵٫۱۲ دقیقه شکسته است.

 

 

Nio EP9

 

 

در مجموع نیو EP9 رده پنجم اتومبیل های جاده ای را در این پیست کسب کرده و با ۳ ثانیه اختلاف بالاتر از نیسان GT-R نیسمو قرار گرفته است.

ابرخودروی الکتریکی چینی در این پیست توانست ظرف تنها ۲٫۷ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت رسیده و طی ۷٫۱ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت رسیده و در نهایت به سرعت ۳۱۴ کیلومتر در ساعت دست پیدا کرد.

 

Nio EP9

 

 

شاید این ارقام در مقایسه به سوپراسپرت های پیشرفته امروز جهان چندان هم خارق العاده نباشد اما باید توجه کرد در تمام مسیر حتی یک گرم دی اکسید کربن نیز تولید نشده و این قدرت یک مگاواتی توسط چهار موتور الکتریکی قدرتمند تولید می‌شود.

مدیر شرکت نکست ای وی، ویلیام لی در مصاحبه با مطبوعات اعلام کرده است فعلا تولید نیو EP9 بسیار محدود بوده در حد ۶ دستگاه خواهد بود. با اینکه قیمت این خودرو در ابتدا ۱٫۲ میلیون دلار برآورد شده بود اما اکنون صحبت از رقم ۲ میلیون دلار و حتی شاید بالاتر برای هریک از این اتومبیل ها است.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

منبع اخبار خودرو

 

کد خبر 63628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha