کد خبر 63695
۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
محدودیت ترافیکی در برخی محورها اعلام شد

پرشین خودرو:مرکز مدیریت راههای کشور اعلام کرد: حجم ترافیک در شبانه روز گذشته (چهارشنبه) نسبت به روز قبل از آن 8.4 درصد کاهش نشان می دهد.

به گزارش «پرشین خودرو»،به نقل ازپایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی و بر اساس اطلاعات دریافتی از یکهزار و 897 دستگاه تردد شمار فعال در محورهای برون شهری، سهم وسایل نقلیه سنگین از ترافیک جاده ای 14 درصد اعلام شد.
همچنین اوج ترددها در بین ساعت 16 الی 17 و کمترین تردد بین ساعات چهار الی پنج صبح صورت انجام شده است.

* محدودیت های ترافیکی تا روز شنبه 13 آذر ماه

موتورسیکلت:
تردد موتور سیکلت تا ساعت 24 روز جمعه (12 آذر) از محورهای کرج - چالوس ، هراز، فیروزکوه و محور تهران - سمنان - مشهد و بالعکس ممنوع بوده اما تردد موتور سیکلت های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک مانعی ندارد.

سواری:
در محور کندوان تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 الی 24 روز جمعه از کرج به سمت مرزن آباد ممنوع است و با اعلام مأموران پلیس راه در محل، تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 17 الی 24 روز جمعه از مرزن آباد به سمت کرج به صورت یکطرفه است.
در محور هراز نیز تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14 الی 23 روز جمعه از رودهن به سمت آمل ممنوع است و از ساعت 16 الی 23 روز جمعه از آب اسک به سمت تهران بصورت یکطرفه اعلام می شود.
تردد انواع کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 الی 22 روز پنجشنبه (11 آذر) و نیز از ساعت 6 روز جمعه تا ساعت 6 روز شنبه از محور هراز ممنوع است.
در محور فیروزکوه تردد انواع تریلرها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 الی 22 روز جمعه از تهران به قائم شهر و بالعکس، ممنوع است.
در محور قدیم قزوین - رشت و بالعکس نیز تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 تا 23 روز جمعه ممنوع شده است.
بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه های کشور، در آزادراه قزوین - کرج و بالعکس، تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 الی 23 روز جمعه ممنوع است.
در محور اردبیل - آستارا و بالعکس نیز تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 الی 23 روز جمعه ممنوعیت دارد.
در محور سلفچگان - قم، تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 الی 23 روز جمعه ممنوع است.
در محور نایین - خور - طبس استان اصفهان نیز تردد انواع تریلر و کامیون به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 8 الی 23 روز جمعه ممنوع اعلام شد.
در محور هفتگل - باغملک - ایذه - دهدز - شهرکرد و بالعکس، مرکز مدیریت راه های کشور تردد انواع کامیون ها و کامیونت ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی را از ساعت 10 الی 22 روز جمعه ممنوع کرده است.
بررسی ممنوعیت های اعلام شده به دلیل مداخلات جوی نیز نشان می دهد که محور فرعی شمشک - دیزین (حدفاصل پارکینگ بالا تا پارکینگ پایین)، واقع در استان های تهران و البرز، تا اطلاع بعدی به دلیل نبود ایمنی کافی، مسدود است.

*راه های پر تردد کشور
برپایه این گزارش 10 محور پرتراکم 24 ساعت گذشته (چهارشنبه 10 آذر)، آزادراه کرج - تهران و بلعکس، کرج - قزوین و بلعکس، تهران - قم و بلعکس، تهران - شهریار، آزادراه ساوه - تهران و بلعکس، تهران - پاکدشت معرفی شدند.
آزادراه کرج - تهران با حجم تردد 108 هزار و 353 دستگاه خودرو بالاترین آمار رفت وآمد و آزادراه تهران - ساوه با 49 هزار و 824 دستگاه خودرو کمترین میزان تردد را در بین 10 محور پرتراکم به خود اختصاص دادند.
به گزارش ایرنا، براساس اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اکنون 85 هزار کیلومتر راه شهری و 123 هزار کیلومتر راه روستایی در سطح کشور وجود دارد که برای نگهداری آنها، باید سالیانه حدود 20 هزار میلیارد ریال برای آنها هزینه شود.

کد خبر 63695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha