پایداری شبکه، راز موفقیت خودروسازان در ارزیابی های سالانه خواهد بود

پرشین خودرو: ارزیابی شرکت های مختلف سازنده و واردکننده خودرو در موضوع خدمات پس از فروش موجب حساسیت مدیران این شرکت ها بر روی افزایش و بهبود خدمات شده است.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، عملکرد نا مناسب برخی از شرکت های خودروسازی در ارائه خدمات پس از فروش موجب نارضایاتی مردم از ایشان شده و این نارضایتی به وضوح در آمارهای شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران مشهود است.


نکته قابل تعمل اینکه در انتهای این گزارش ها همین شرکت هایی که سطح رضایت مشتری از ایشان اندک است در رتبه های بالا قرار دارند که به گفته مسوولان شرکت بازرسی کیفیت به علت تاثیر کم رضایت مندی مشنریان در نمره دهی پایانی است. اما علت افزایش نمرات دیگر خودروسازان داخلی نسبت به وارداتی ها چیست؟


محسن سلیمی مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در گفت وگو با «پرشین خودرو» به این سوال پاسخ داد.


وی با اشاره به دسته بندی صورت گرفته میان شرکت های خودرویی و تقسیم ایشان به شرکت هایی که بیش از 10 نمایندگی دارند و شرکت های دارنده تعداد نمایندگی کمتر، تصریح کرد: تمام ارزیابی های ما میان خودروسازان و واردکنندگان خودرو در 2 گروه فوق انجام می شود و به طور دقیق باید عرض کنم که 20 شرکت در مجموع مورد ارزیابی های ماهانه و سالانه ما قرار می گیرند.


سلیمی ادامه داد: از میان این شرکت ها 8 مجموعه در گروه بیش از 10 نمایندگی و 12 شرکت نیز در گروه شرکت هایی قرار می گیرند که تعداد نمایند گی هایشان کمتر از 10 عدد است.


وی توضیح داد: به طور مثال شرکت پرشیا خودرو که تعداد نمایندگی هایش زیر 10 عدد است هیچ گاه با ایران خودرو که بیش از 770 نمایندگی دارد مقایسه نخواهد شد البته این دلیل نمی شود که شرکتی که نمایندگی بیشتر یا کمتری دارد، در ارائه خدمات خود کوتاهی کند زیرا دیدگاه این است که مشتری از هر ساختاری که خودرو خریداری کرد می بایست خدمتی یکسان تحویل بگیرد یعنی چه تعداد نمایندگی های ارائه دهنده خدمات به خودروی شما 50 عدد باشد و چه 5 عدد، باید خدمات مطلوب و یکسانی به شما ارائه دهند.


مدیر مهندسی بازرسی خدمات شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران تاکید کرد: به دلیل همین یکسان سازی خدمات بود که وزارت صنعت در نمره دهی تفاوتی بین شرکت های بزرگ و کوچک قائل نشد و بر این عقیده هستیم که در این فضا اگر شرکت ها بتوانند زیرساخت های کاملی ایجاد کنند می توانند بالاتر از شرکت های داخلی قرار بگیرند.


وی زاگرس خودرو را به عنوان مثال عینی این موضوع مطرح کرد و افزود: در سال 1386 این شرکت تنها 25 نمایندگی داشت اما به دلیل زیرساخت مناسب توانست در ارزیابی ها بالاتر از ایساکو قرار بگیرد.


سلیمی پایداری شبکه خدمات را از مهمترین عوامل تاثیرگذار در نمره دهی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران دانست و خاطرنشان کرد: به همین دلیل شرکت های تازه وارد به بازار ایران به دلیل نداشتن شبکه پایدار با نمره کمی رو به رو می شوند زیرا اگر تحریمی رخ دهد ممکن است از هم بپاشند و این شرک نمره خوبی دریافت نخواهد کرد.

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha