«دی اس» چگونه خودروی تشریفات مدیران پژو در ایران شد؟

پرشین خودرو: پس از برجام و افزایش سفر هیات های سیاسی و تجاری، نبود تنوع در خودروهای تشریفات و حضور یک تک برند به عنوان خودروی میهمانان، برنامه ریزی برای استفاده از برند های معتبر را واجب کرده است.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، در نیمه مهر ماه سال جاری مدیران ارشد گروه خودروسازی پژو- سیتروئن برای انجام مذاکرات نهایی با طرف ایران و عقد قراردادهای کاری به ایران سفر کردند.



در این سفر تجاری تاوارس مدیرعامل پژو-سیتروئن و هیات همراه از ایران خودرو، سایپا، پارس خودرو و سایپاکاشان بازدید کردند و در خلال این بازدید های خود تفاهمات و قراردادهای همکاری خوبی میان طرفین به امضا رسید.


از حضور قدرتمند تیم مدیریتی پژو – سیتروئن که بگذریم یکی از اتفاقات این سفر و به همراه آن بازدید های صورت گرفته انتخاب خودروهایی بود که قرار شد مدیران پژو را به مقاصد بازدیدی خود برساند.


در تاریخچه سفرهای مدیران ارشد کمپانی های بزرگ جهان همیشه تشریفات و خودروی استفاده شده در آن سفر مهم بوده است زیرا نشان دهنده نگاه و فکر آن مدیر به اطراف خود بوده و در مورد مدیران خودرویی، بی شک نشان دهنده میزان اعتمادی است که یک مدیر خودرساز به برند خود دارد.


کارلوس تاوارس و سایر مدیران ارشد پژو سیتروئن برای سفر به ایران با تجهیزات کامل وارد شده و حتی تصمیم داشتند تعدادی خودروی پژو و سیتروئن خاص را به طور موقت برای این سفر وارد ایران کنند اما در آخرین لحظات تصمیم چیز دیگری می شود.


یکی از برندهای زیر مجموعه پژو – سیتروئن که به برند لاکچری این دو خودروسازی مشهور شده، «دی اس» است که اتفاقا در ایران دارای نمایندگی رسمی بوده و مدل های مختلف آن در زمان های مشخص به بازار کشور معرفی می شود. حال در آخرین لحظات سفر مدیران ارشد پژو به ایران یک پیشنهاد از سوی مدیر ایرانی نمایندگی دی اس، خودروهای مهیا شده برای سفر به ایران را به پارکینگ بر می گرداند و دی اس می شود خودروی تشریفات مدیران ارشد پژو – سیتروئن برای حضور در ایران.


داریوش بی ریا مدیرعامل شرکت آرین سرمایه نماینده رسمی برنده ای دی اس و میتسوبیشی در ایران، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن تایید این اتفاق گفت: در برنامه ریزی هایی که برای سفرهای مدیران ارشد می شود، یکی از پروتکل های مهم، انتخاب خودرو برای این سفر است که در مورد مدیران خودرویی تاکید می شود که این خودروها باید از برندهایی باشد که در آن مجموعه ساخته می شود.


وی ادامه داد: در مورد سفر اخیر مدیران پژو – سیتروئن آپشن های گوناگونی مورد بررسی قرار گرفت حتی قرار شد تعدادی خودروی خاص از برند پژو – سیتروئن تنها برای تشریفات این سفر، وارد ایران شود.


بی ریا افزود: بنده به آقای تاوارس پیشنهاد کردم تا از برند لوکس خانواده پژو – سیتروئن برای تشریفات در ایران بهره بگیرند که این پیشنهاد مورد استقبال قرار گرفت و در این سفر خودروهای دی.اس میزبان مدیران ارشد شرکت پژو – سیتروئن بودند.


مطمئنا استفاده از ماشین های لوکس برای تشریفات یک امر عادی است و شاید یکی از کمبودهای صنعت خودروی ما را متذکر می شود. اینکه مدیران پژو قصد واردکردن خودرو برای تشریفات خود را داشته اند، جای تامل دارد زیرا نشان می دهد کشور نمی توانسته خودرویی در شان ایشان فراهم کند.

خودروهای تشریفاتی داخل کشور عموما از برند بنز بوده و هیچ حق انتخاب دیگری باقی نمی ماند البته در یکی از مهمترین رویدادهای اواخر دهه 70 شمسی برای اجلاس سران کشورهای مسلمان، تجربه استفاده از خودروهای لیموزین پژو را داشتیم.


پژو لیموزین های آن سال ها بدون کمترین امکانات رفاهی در داخل خودرو، برای سران کشورها استفاده شد و اما با توجه به اینکه این خودروها هیچ نشانی از لوکس بودن نداشت، خیلی زود تاریخ مصرفشان تمام شد و حالا هم به صورت محدود در کرایه عروس و داماد ها قرار می گیرد.


نبود خودروی تشریفات برای مراسم های مهم تجاری و سیاسی نقطه ضعفی است که باید در برنامه های خودروسازان ایرانی و یا واردکنندگان خودرو به آن توجه شود تا برای رفع این نیاز خود مسافر مجبور به وارد کردن خودروی تشریفات نشود.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha