در مورد تکامل فرمان خودرو فرمول یک چه می دانیم؟

پرشین خودرو: فرمول یک همیشه با استفاده از مهندسانی که در طول سال‌های متمادی، راه‌حل‌های فنی و تخصصی ارائه کرده‌اند، پیشرفته‌ترین شکل موتوراسپرت بوده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، از مدت‌ها پیش که فرمان خودروهای فرمول یک دستخوش تغییر شده‌اند، هنوز در این خصوص به‌طور واقعی نارضایتی خاصی اظهار نشده است. درحالی‌که برخی خودروهای فرمول یک تغییرات قابل توجهی داشته‌اند، نزدیک به چهار دهه، فرمان اتومبیل‌های فرمول یک، فرمی گرد با سه اسپوک آلومینیومی داشت و پوششی چوبی و بعدها پوششی از جنس چرم فرمان را احاطه می‌کرد.

تنها در اواخر دهه‌ی ۸۰ قرن بیستم و زمانی که جعبه‌دنده‌های نیمه اتوماتیک رونمایی شدند؛ به نظر می‌رسید باید تغییراتی در برخی ادوات صورت گیرد؛ اما به ثمر رسیدن و اعمال اصلاحات تقریبا ده سال طول کشید و ورود فناوری‌های الکترونیکی پیشرفته در پیشرانه و سیستم تعلیق، موجب انجام اصلاحات اساسی شد.

امروزه فرمان خودروهای فرمول یک بسیار پیچیده و البته پیشرفته‌ است و دکمه‌ها و دستگیره‌های متعددی برای کنترل سیستم‌های مختلف را شامل می‌شود. تصور کنید پشت فرمان یک اتومبیل فرمول یک در حال مسابقه دادن هستید و درحالی‌که اتومبیل دیگری با سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت پابه‌پای شما در آب و هوای بارانی شدید در حرکت است، به‌سرعت در حال رسیدن به یک پیچ هستید و باید بتوانید با استفاده از فرمان پیشرفته‌ی مقابلتان تنظیمات مختلف را به بهترین شکل کنترل کنید.

 

 

 

منبع: زومیت

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha