کد خبر 63861
۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۹
آیا پژو می‌تواند جای خالی  آئودی را پرکند؟

پرشین خودرو: با خروج آئودی از مسابقات لمانز احتمال می‌رود پژو بتواند با استفاده از نبود آن، خود را جایگزین این شرکت در لمانز کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، پس از خروج سریع آئودی از مسابقات جهانی استقامت، پژو خواستار پیوستن دوباره به این سری مسابقات شده است. به گزارش اتوموتیو نیوز اروپا؛ در حال حاضر یک سری لابی‌گری‌ برای ورود این برند فرانسوی به مسابقات در حال انجام است. در حال حاضر تنها دو کمپانی تویوتا و پورشه در این مسابقات باقی مانده‌اند.  

به گفته منبع آگاه که در یک تیم WEC فعالیت دارد؛ لابی‌گری‌های بسیاری برای متقاعد کردن پژو جهت بازگشت به مسابقات لمانز در حال انجام هستند و صحبت‌هایی در خصوص سرمایه‌گذاری ۸۰ الی ۹۰ میلیون یورویی در این زمینه وجود دارد. اما از طرفی به نظر نمی‌رسد چنین مبلغی کافی باشد و شما برای رقابت در این مسابقات به رقمی در حدود ۱۵۰ میلیون یورو نیاز دارید. این در حالی است که اگر بخواهید به‌صورت شخصی وارد این مسابقات شوید، نیاز به دو برابر این مبلغ خواهد بود. 

 

پژو

 

تیم پژو اسپرت پس از سال‌ها نتایج چشمگیر در مسابقات ۲۴ ساعته‌ی لمانز، در سال ۲۰۱۲ این مسابقات را ترک کرد. افتخارات پژو در آن زمان شامل کسب مقام اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم در سال ۲۰۱۱، کسب مقام اول و دوم در سال ۲۰۰۹، کسب مقام دوم و سوم در سال ۲۰۰۸ و کسب مقام دوم در سال ۲۰۰۷ هستند. در آن زمان، آئودی و پژو در رقابت بسیار هیجان‌انگیزی درگیر بودند.

 

پژو

 

آندریاس سَیدل مدیر تیم پورشه در مسابقات ۶ ساعته‌ی بحرین گفت:

ترجیح شخصی ما این است که یک خودروساز دیگر را نیز تحریک به ورود به این مسابقات کنیم. مطمئنا وضعیت فعلی که خودروسازان این مسابقات را ترک می‌کنند، مناسب نیست؛ به‌خصوص که خودروسازی با پیشینه و تاریخ آئودی. اما ما قبلا آئودی و پورشه را در رقابت‌ها داشتیم و آن مسابقات بسیار جذاب و دیدنی بودند.

سخنگوی پژو گفته است:

ورود به مسابقات استقامت تنها زمانی ممکن است که بتوانیم از لحاظ مالی خود را بازیابی کنیم و یا هزینه‌های خود را کاهش دهیم، در این صورت خواهیم توانست به رقابت با ستاره‌هایی چون تویوتا و پورشه فکر کنیم.

 

 

 

 

منبع: زومیت

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 63861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha