گزارش های ISQI باید منتج به تغییر عملکرد خودروسازان شود

پرشین خودرو: تمام بازرسی ها و گزارش هایی که ISQI تهیه می کند به این امید است که شرکت ها برای نقاط ضعف خود فکردی کرده و تعداد ستاره های کیفی خود را افزایش دهند.

اشکان گلپایگانی مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران(ISQI)، در گفت وگو با خبرنگار «پرشین خودرو»، ضمن اعلام این مطلب گفت: در ویرایش چهارم دستورالعمل بازرسی خودرو، کار را با حساسیت بیشتری پیگیری کردیم و بازرسی ها سختگیرانه تر شده است.


وی ادامه داد: وقتی دو شرکت که در مجموع 1600 نمایندگی دارند و محصولاتی با حداقل قیمت را ساپورت می کنند در حوزه کیفیت جزو تک ستاره ها قرار می گیرند، نشان از این دارد که با حداقل شرایط کیفی توانسته اند با استانداردهای کشور منطبق شوند.


گلپایگانی با اشاره به پایین بودن سطح کیفی برخی خودروهای تولید داخلی گفت: وقتی چنین خودرویی وارد شبکه خدمات پس از فروش می شود، تبعات خاصی به دنبال دارد که متاسفانه به این حواشی توجه نمی شود.


وی خاطرنشان کرد: در یک گزارش که برای وزیر صنعت هم ارسال شد، نشان دادیم که یک خودرو با IQS کمتر از 1.5 میزان رضایت مندی مردم را کاملا تغییر می دهد در حالی که بیشتر خودروهای تولیدی در ایران عددی بالای 4 دارد که اصلا مطلوب نیست.


مدیرعامل شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران با اشاره بر بازرسی شرکت متبوع خود از مکانیزم ها و نظامات کیفی شرکت های خودروساز گفت: طبیعی است که در شرکتی همانند ایساکو و سایپایدک با ساز و کارهای مخصوص و پرسنل آموزش دیده، عملکرد مجموعه بسیار قوی است اما این عملکرد هنوز کافی نیست.


وی در مورد بازنگری انجام شده در بازرسی های خودرویی گفت: در حال حاضر تمرکز ما بیشتر بر روی اثر بخشی فرآیندهایی است که در شرکت های بزرگ اتفاق می افتد و همچنین بر عملکرد تعمیرگاه ها نیز توجه ویژه می کنیم.


گلپایگانی خاطرنشان کرد: تمام این بازرسی ها استخراج شده و در گزارشی به تمام شرکت های درگیر ارسال می شود تا برای اصلاح ضعف های خود اقدام کنند.

 

 

 

 برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

 

کد خبر 63943

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha