کد خبر 63961
۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۵
تمرین گوگل برای دور زدن!

پرشین خودرو: حضور خودران‌ها در خیابان‌ها از جمله اتفاق‌هایی است که در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهد افتاد و یکی از شرکت‌هایی که کار روی فناوری مورد نیاز این سیستم‌ها را از مدت‌ها پیش آغاز کرده است شرکت گوگل است.

به گزارش «پرشین خودرو»، حضور خودران‌ها در خیابان‌ها از جمله اتفاق‌هایی است که در آینده‌ای نه‌چندان دور خواهد افتاد و یکی از شرکت‌هایی که کار روی فناوری مورد نیاز این سیستم‌ها را از مدت‌ها پیش آغاز کرده است شرکت گوگل است. گوگل از جمله شرکت‌هایی بوده است که کار روی سامانه‌های رانندگی خودکار را در پیش گرفته است اما این کار به تولید محصول مشخصی ختم نشده است.


رانندگی در مسیرهای مستقیم با استفاده از مجموعه‌ای پیشرفته از سنسورها، رادارها و اسکنرها موضوعی است که در حال حاضر انجام می‌شود و خودروهای تولیدی مانند مدل‌های تسلا موتورز از این موضوع بهره می‌برند. اما یک خودرو همیشه در مسیر مستقیم حرکت نمی‌کند و ممکن است به دلایل مختلفی نیاز باشد تا خودرو تغییر مسیر داده و دور بزند.

در اینجا اینکه خودرو بداند چگونه از پس این کار به ظاهر ساده برآید موضوع چالش‌بر‌انگیزی است، چرا‌که این کار باید به‌گونه‌ای انجام شود که سرنشینان احساس امنیت کرده و وحشت‌زده نشوند.


آموزش دور زدن در جاده‌ای که خلوت هم نیست و خودرو‌های عبوری در آن در حال تردد هستند کار راحتی نیست. تیم گوگل هر هفته در خیابان‌های آمریکا 1000 بار این کار را انجام می‌دهند تا اطمینان پیدا کنند که خودرو می‌تواند در شرایط طبیعی و با وجود موانع متحرک و متعدد از پس این کار برآید.


خودران گوگل باید بیاموزد که چطور در فضاهای محدود دور بزند و این مساله بدون ایجاد رعب و وحشت باید انجام شود. سنسورهای خودروهای خودران دید 360 درجه به آنها می‌دهد تا تمام محیط اطراف زیر نظر باشد. کامپیوتر درون این خودروها در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند تصمیم بگیرد که خودرو چگونه در کمترین فضای ممکن می‌تواند با سه فرمان دور بزند و مهم نیست که در محیط چه موانعی وجود دارد.


اگر یک راننده انسانی بتواند این کار را انجام دهد خودروهای خودران هم می‌توانند از پس انجام آن برآیند.

محاسبات انسانی به‌صورت چشمی انجام می‌شود اما سنسورها به‌صورت دقیق و ارسال امواج مختلف می‌توانند موقعیت خودرو نسبت به دیوارها و لبه جاده را بسنجند و اقدام به دور زدن کنند.

برای خودرو فرقی ندارد که به سمت جلو حرکت می‌کند یا عقب و تنها چیزی که درک می‌کند اعداد و ارقامی است که از دوربین‌ها و سنسورهایش به دست می‌آید. هدف از استفاده از خودروهای خودران کاهش ترافیک و خطاهای انسانی و همچنین افزایش راحتی و آسایش برای سرنشینان بوده است.


خودران‌ها علاوه بر متکی بودن بر سنسورها و سامانه‌های خود به اطلاعات ارسالی از سایر خودروهای مسیر نیز توجه می‌کنند و با ایجاد ارتباط بین‌خودرویی می‌توانند تصویر درستی از محیط خود داشته باشند که با واقعیت موجود مطابقت دارد. آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که حمل و نقل آینده مبتنی بر سامانه‌های کامپیوتری خواهد بود و امنیت و ایمنی دو مولفه مهمی هستند که در اولویت قرار دارند.

 

 

 

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

منبع: دنیای اقتصاد

کد خبر 63961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha