کد خبر 64038
۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷

پرشین خودرو: ماساژ طولانی نیز مانند ماساژ قوی، بدن را لاغر می‌کند.

 به گزارش«پرشین خودرو», مریم ایران‌زاد اصل اظهار داشت: دَلک به‌معنای مالش و مشت و مال بدن، یکی از انواع ورزش است که در آن فرد دیگری انسان را حرکت می‌دهد.
 
به‌گفته وی ماساژ سنتی ایران نیز مانند ورزش، از لحاظ سرعت، شدت و مدت زمان آن، 27 نوع دارد. ماساژ شدید و قوی، باعث تحلیل زیاد رطوبت‌ها و فشرده شدن عضو می‌شود؛ پس برای چاقی موضعی و شلی بافت بسیار مفید است.
 
عضو انجمن علمی طب سنتی ایران بیان داشت: ماساژ ملایم، باعث تخلخل و حجیم‌تر شدن عضو می‌شود و برای چاق کردن اعضایی که در روند درمان چاقی، لاغر شده و به زیبایی فرد آسیب زده‌اند، مناسب است.
 
ماساژ طولانی نیز مانند ماساژ قوی، بدن را لاغر می‌کند
 
ایران‌زاد اصل افزود: ماساژ طولانی نیز مانند ماساژ قوی، بدن را لاغر می‌کند به‌ویژه اگر با پارچه خشن انجام شود. برای افراد با چاقی عضلانی که مواد زائد کمی در بدنشان انباشته است و قوت خوبی دارند، ماساژ قوی و برای افراد با چاقی به‌دلیل چربی که مواد زائد زیاد و ضعف قوت دارند، ماساژ معتدل در قوت اما درازمدت مناسب است.
 
وی گفت: ماساژ با هدف لاغری، باید بدون روغن یا با روغن‌های تحلیل‌برنده انجام شود. برنامه ماساژدرمانی نیز بر پایه موارد گفته شده، سن و دیگر شرایط بیمار، از سوی پزشک متخصص طب ایرانی طراحی می‌شود.
 
عضو انجمن علمی طب سنتی ایران یادآور شد: بادکش نیز که نوعی ماساژ عمیق است، در برنامه درمان چاقی، با توجه به شرایط بیمار گنجانده می‌شود، که البته بادکش گرم در این موارد مناسب‌تر است.
 
ایران‌زاد اصل خاطرنشان کرد: برخی بیماران، بسته به شرایط و میزان استعداد لاغری، تنها با یک مرحله از اقدامات، مثلاً رژیم غذایی، به وزن سلامتی می‌رسند؛ برخی با دو مرحله (رژیم غذایی و ادامه پاکسازی با داروهای لاغر کننده)، و برخی به همه مراحل درمانی نیاز دارند.
 
 
 
برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.
 
 
منبع: میزان
 
کد خبر 64038

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha