خط مونتاژ 'کیا موتورز'با همکاری ایران در پاکستان

پرشین خودرو: عضو انجمن تولید خودرو پاکستان اعلام کرد این کشور قصد دارد خط مونتاژ محصولات شرکت خودروسازی 'کیا موتورز' کره جنوبی را با همکاری ایران راه اندازی کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، 'سهیل بشیر رانا'گفت: شرکت 'کیا موتورز' کره جنوبی درحال انجام مذاکراتی با یکی از بزرگ ترین شرکت های صنعتی پاکستان (Lucky) است تا مونتاژ برخی محصولات این شرکت کره ای در پاکستان از سر گرفته شود.
وی گفت که مونتاژ برخی محصولات کیا موتورز چند سال پیش در پاکستان آغاز شد اما بنا به دلایلی این روند ادامه نیافت.
سهیل بشیر رانا با اشاره به همکاری کیاموتورز با ایران گفت: ایران کارخانه بسیار بزرگ تولید محصولات کیا را دارد و قطعات مورد نیاز برای مونتاژ محصولات این شرکت، از طریق ایران تامین خواهد شد.
سهیل بشیر رانا که مدیریت کارخانجات تراکتور سازی 'ملت تراکتورز' پاکستان را نیز برعهده دارد، گفت که ایران و پاکستان پیش از این نیز در زمینه صنایع تراکتور سازی با شرکت 'تولید تراکتور ایران' و شرکت 'موتور سازان' همکاری داشته اند و امیدواریم این همکاری ها نیز در آینده نزدیک از سر گرفته شود.

وی دلیل توقف همکاری میان شرکت های تراکتورسازی دو کشور را، نبود کانال های بانکی میان دو طرف عنوان کرد و گفت که امیدوار است این مسائل به زودی برطرف شود.
سهیل بشیر رانا همچنین اظهار داشت که شرکت های خودروسازی فولکس واگن آلمان و رنو فرانسه هم برای ایجاد خط مونتاژ محصولات خود در پاکستان ابراز تمایل کرده اند.

منبع: ایرنا

برای دریافت آخرین اخبار از طریق "تلگرام" به کانال اختصاصی «پرشین خودرو»telegram.me/persiankhodro بپیوندید.

کد خبر 64092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha