کدام خودروها در بازار سریع نقد می شود+ جدول قیمت

پرشین خودرو: متاسفانه بازار خودرو از ابتدای سال 94 در یک رکود بی ثبات به سر می‌برد و این رکود تا نیمه دوم سال 95 همچنان ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار «پرشین خودرو»، شرایط بد اقتصادی مردم و تغییرات فصلی علت رکود در بازار خودرو است.


به عقیده برخی از کارشناسان بازار خودرو، مردم برای خرید خودرو به بودجه خودشان نگاه می‌کنند و بعد به خرید خودرو می‌پردازند.


در ادامه این گزارش خودروهای پرطرفدار داخلی که مردم طرفدار آن هستند را نیز نام خواهیم برد.


علیرضا پورحسنی کارشناس بازار خودرو در گفت و گو با خبرنگار «پرشین خودرو»، در خصوص رکود در بازار گفت: در مقاطعی از زمان شرکت‌ها شروع به فروش خودرو اقساطی می‌کنند که در آن برهه از زمان مردم به خرید خودرو راغب می‌شوند، اما رکود در بازار خودرو همچنان وجود دارد و به خصوص این رکود در تابستان در بازار خودرو موج می‌زد.


او در خصوص خودروهای پرطرفدار داخلی در نزد مردم افزود: اگر بخواهیم خودروهای پرطرفدار را نام ببریم می‌توانیم از شرکت سایپا، خودرو پراید و تیبا، در خصوص شرکت ایران خودرو، خودرو پژو پرشیا و پژو 206 و شرکت پارس خودرو هم خودرو تندر90 را نام برد. اینها خودروهایی هستند که مردم برای خرید این خودروها میل و رغبت بیشتری نشان می‌دهند و علت این امر دست به نقد بودن این خودروها در بازار است و این خودروها در بین مردم پرطرفدار به نظر می رسد.


پورحسنی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی خودروهای داخلی در بازار داخلی طرفدار زیادی ندارد و علت این امر این است که این خودروها کیفیت بسیار پایینی دارند و با آنکه محصولات جدیدی هستند از طرف مردم مورد استقبال قرار نگرفته است!


وی در خصوص بازار خودروهای دست دوم خارجی تصریح کرد: بازار خودروهای دست دوم خارجی به نسبت خوب است و مردم راغب به خرید خودروهای دست دوم خارجی هستند که علت این امر هم این است که خودروهای خارجی دست دوم حدود 10 تا 15 میلیون تومان ارزان می‌شوند. از جمله این خودروها می‌توان مثلاً اپتیما را نام برد.


پورحسنی در خصوص صادرات خودرو به کشورهای خارجی عنوان کرد: عمده صادرات ما به کشورهای عراق، مصر و سوریه است.


او در مورد پیش‌بینی وضعیت بازار خودرو تا پایان سال خاطرنشان کرد: پیش‌بینی در خصوص وضعیت بازار تا پایان سال بستگی به عرضه و تقاضا در بازار دارد.

 


پورحسنی گفت: هر چه به پایان سال نزدیک می شویم تقاضا برای خودرو احتمالاً افزایش پیدا کند که در آن صورت باید ببنیم که عرضه در بازار به چه شکلی خواهد بود.

 

نام خودرو

قیمت در بازار (قیمت به تومان)

پارس تندر 90

40 میلیون و 200 هزار

رنو ساندرو

53 میلیون

تیبا SX صندوقدار

25 میلیون و  100 هزار

سایپا 131 SE

21 میلیون و 100 هزار

سایپا 151 TL

19 میلیون و 100 هزار

پژو 206 صندوقدار

38 میلیون و 400 هزار

پژو 405

30 میلیون و 500 هزار

 

کد خبر 64131

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha