206 یکه تاز تولید در بین خودروهای سواری

پرشین خودرو: در 3 ماه گذشته پژو 206 تنها یکه تاز تولید در بین خودروهای سواری بوده و گراند ویتارا برای بار دوم در سال 95 کمترین میزان تولید را در بین خودروهای سواری کسب کرده است.

به گزارش «پرشین خودرو»، شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران در جدیدترین گزارش ماهانه خود، خودروهای بازار ایران را در آبان ماه مورد ارزیابی قرار داده است.

بر اساس این گزارش در آبان ماه در مجموع 93299 دستگاه خودرو تولید شده است که از این تعداد99درصد سهم خودروهای سبکو یک درصد نیز سهم خودروهای سنگین بوده است.


در آبان ماه 41 مدل خودروی سبک و 10 مدل خودروی سنگین تولید شده است.


در بین خودرو های سبک تولید شده در آبان ماه، در بخش وانت بارها، نیسان دوگانه سوز بیشترین تولید و وانتد تندر کمترین تولید را به خود اختصاص داده بودند.


در بخش خودروهای سواری نیز 206 بیشترین تولید را در آبان ماه به خود اختصاص داده است و سوزوکی گراند ویتارا نیز کاهش تولید را در این ماه نشان می دهد.


در میان خودروهای سنگین تولید شده در آبان ماه، کامیون ایسوزو NPR75K وکامیون ایسوزو FVR به ترتیب بیشترین و کمترین میزان تولید را به خود اختصاص دادند.


گفتنی است در مهرماه تولید خودرو 78816 دستگاه خودروی سواری تولید شده بود و خبری از آمار خودروهای سنگین تولیدی در این ماه نبود و برای اولین بار است که آمار تولید خودروهای سنگین نیز در گزارش شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران درج می شود.
 

کد خبر 64154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha