ساندرو تنها خودروی اقتصادی با کیفیت بالا

پرشین خودرو: دریافت ستاره جدید توسط مزدا3 جدید و 206 ایران خودرو نشان از تحرک تولیدکنندگان داخلی برای افزایش سطح کیفی برخی از محصولات پر فروش دارد.

به گزارش «پرشین خودرو» در گزارش ارزشیابی آبان ماه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران برای خودروهای سواری، 5 بخش تعریف شده است که بر اساس ارزش خودرو تقسیم شده اند.


بر این اساس در بخش خودروهای بالاتر از 100 میلیون تومان 2 خودروی مزدا 3 جدید و سوزوکی گراند ویتارا مورد بررسی قرار گرفته که نیومزدا3 رتبه یک و ویتارا رتبه دوم کیفی را به خود اختصاص داه اند.


در این ارزشیابی مزدا 3 جدید 4 ستاره کیفی و سوزوکی گراند ویتارا 3 ستاره دریافت کرده اند.


در بخش دوم که خودروهای بین 75 میلیون تا 100 میلیون تومان بررسی شده اند کیا سراتو تولیدی سایپا رتبه اول را به خود اختصاص داده و همچنین در رده بندی کیفی نیز 3 ستاره دریافت کرده است. در رتبه های بعدی به ترتیب تیگو 5 مدیران خودرو، آسا تولید بهمن موتور، جک S5 تولید کرمان موتور قرار دارند که در میان آنها نیز «تیگو 5»3 ستاره و سایر رتبه ها 2 ستاره کیفی دریافت کرده اند.


در میان خودروهای بازه 50 تا 75 میلیون تومان، جک J5 کرمان موتور، برلیانس H330 پارس خودرو، آریو تولید بن رو، MVM550 تولید مدیران خودرو و لیفان X60 تولید کرمان موتور رتبه های اول تا پنجم کیفی را کسب کرده و از نظر رده بندی کیفی نیز سه رتبه اول دو ستاره و دو رتبه آخر تک ستاره هستند.


بیشترین مدل خودرویی در بازه قیمتی 25 تا 50 میلیون تومان در کشور تولید می شود و جمعا 18 مدل مورد بررسی قرار گرفته اند. بر این اساس رنو ساندرو تولید پارس خودرو با4 ستاره کیفی در رتبه اول خودروهای اقتصادی قرار گرفته است و بعد از آن تندر 90 اتوماتیک، تندر 90 ایران خودرو، پارس تندر، تندر 90 پارس خودرو، رانا، پژو 206SD، پژو 206 معمولی از ایران خودرو، MVM315NEW مدیران خودرو، دنا، پژو 405 خراسان، سمند، پژو پارس، سمند تبریز، پژو پارس مازندران، پژو فارس شیراز، تیبا 2 سایپا و MVM110S رتبه های دوم تا هجدهم را به خود اختصاص داده اند.


رتبه های دوم تا هشتم این بخش، 3 ستاره هستند و بعد از رتبه های نهم و دهم که 2 ستاره کیفی دریافت کرده اند، مابقی تک ستاره هستند.


آخرین بخش این جدول مربوط است به خودروهای زیر 25 میلیون تومان که همگی از خانواده سایپا و البته جزو تک ستاره ها هستند.


در این بخش سایپا X131 سایپا رتبه اول کیفی و سایپا X132 رتبه دوم را دارند و تیبا تولید شده در سایپا کاشان نیز رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. هر 5 محصول ارزشیابی شده در این گروخ تک ستاره هستند.
 

کد خبر 64155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha