50 هزار صندلی به ناوگان هوایی ایران اضافه می شود

پرشین خودرو:وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پس از قرارداد بوئینگ به زودی شاهد قطعی شدن قرارداد هواپیما از ایرباس خواهیم بود، گفت: طی قرارداد بوئینگ 50 هزار صندلی به ناوگان هوایی اضافه و 8 هزار شغل برای صنعت هوانوردی ایران ایجاد می‌شود.

به گزارش «پرشین خودرو»، عباس آخوندی در مراسم عقد قرارداد خرید 80 فروند هواپیما از بوئینگ گفت: قطعا امروز یک روز تاریخی برای سیستم حمل و نقل کشور است که ظرفیت اثرگذاری جدی بر صنعت حمل و نقل هوایی و از آن مهم‌تر امنیت ایران ، منطقه و جهان را دارد.

وی افزود: این قرارداد پس از 41 سال بین ایران ایر و بوئینگ امضا می‌شود و یک پیام روشن برای جهان دارد.

وی با بیان اینکه به رغم تمام جنگ‌افروزی‌هایی که اسرائیل و نیروهای داعشی و پشتیبان‌شان در منطقه دارند ، بازرگانان و فعالان اقتصادی به ویژه در صنعت حمل و نقل با امضای این قرارداد این علامت را به جهانیان را می‌دهد که پشتیبان صلح ، امنیت ، آرامش و توسعه روابط انسان دوستانه و همچنین اقدام بر مبنای سیاست برد – برد هستیم.

آخوندی گفت: امضای این قرارداد در این شرایط که برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در فضای سیاسی و در مرحله تردید جدی قرار گرفته است، یک بار دیگر اهمیت حفاظت و مراقبت از دستاوردهای به دست آمده را گوشزد می‌کند.

وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: ما امیدواریم به رغم تغییر و تحول در دولت آمریکا که در آینده نزدیک ایجاد خواهد شد، این کشور همچنان که فعالان اقتصادی آن از سیاست مداران می‌خواهند همچنان به تعهدات خود پایبند باشند. امیدواریم این پختگی در جامعه سیاسی آمریکا حاصل شده باشد که فضایی فراهم کند که دنیا باور کند و امیدوار باشد با گفت‌وگو هم می‌توان به صلح رسید.

این عضو کابینه دولت یازدهم با بیان اینکه ما اولین گام را برای نوسازی ناوگان هوایی برداشتیم ادامه داد: خرید 80 فروند هواپیمای بوئینگ که به زودی با نهایی شدن خرید 100 فروند ا یرباس و 20 فروند ATR تکمیل خواهد شد نشان از عزم جدی ما برای نوسازی ناوگان هوایی ایران دارد.

آخوندی ادامه داد: مبنای کاری ما در این ارتباط استفاده از ظرفیت‌های مزیت نسبی ایران، افزایش قدرت و رقابت در صنعت هوانوردی و باز پس گیری جایگاه ایران از صنعت حمل و نقل هوایی منطقه و جهان است.

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه میزان صندلی‌های خریداری شده در این قرارداد معادل 50 هزار صندلی است که این رقم بیش از دو برابر تمام صندلی‌های ناوگان موجود است ، گفت: این گام نخست برای بازسازی ساختاری ایران ایر بود. در آینده ما شرکت ایران ایر را از حیث حقوقی و مالی بازسازی خواهیم کرد و سهام آن را در بازار بورس اوراق بهادار و حتی بازارهای بین المللی در صورت اخذ مجوزهای قانونی عرضه خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اشتغال زایی با ورود هواپیماهای جدید گفت: تنها با انجام قرارداد بوئینگ در صنعت هوانوردی بیش از 8 هزار شغل ایجاد می‌شود و افزون بر این ده‌ها شغل غیرمستقیم دیگر در کشور ایجاد خواهد شد. معتقدیم این راهکار بنیادین برای مقاوم کردن اقتصاد ایران در برابر تکانه‌های ملی و بین‌المللی است.

منبع:میزان

کد خبر 64210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha