طرح خصوصی سازی کامل ایران خودرو و سایپا به دولت می رود

پرشین خودرو: رئیس شورای رقابت با بیان اینکه بعد از گذشت چند سال شورای رقابت درصدد تعیین تکلیف حضور دولت در دو شرکت خودروسازی است، گفت: شرکت‌های خودروسازی جزو گروه یک بوده که باید 100درصد واگذار شوند.

به گزارش «پرشین خودرو»، رضا شیوا ، با اشاره به اینکه براساس مصوبه خردادماه 1390 شورای رقابت، شرکت‌های خودروسازی جزو گروه یک شرکتهای اصل 44 بوده که باید 100درصد واگذار شوند، اظهار داشت: در آذرماه همان سال وزیر صنعت وقت طرحی را به هیأت دولت برد که براساس آن شرکت‌های خودروساز در گروه 2 قرار گرفتند تا دولت بتواند تا 20 درصد در آنها سهم داشته باشد.

وی با بیان اینکه بعد از گذشت چند سال شورای رقابت درصدد تعیین تکلیف حضور دولت در دو شرکت خودروسازی است، افزود: برای بررسی این موضوع اخیراً جلسه‌ای با حضور وزیر اقتصاد برگزار و در نهایت قرار شد برای تعیین تکلیف سهم دولت در شرکت‌های خودروسازی کارگروهی تشکیل و طرح خصوصی سازی 100درصدی شرکت‌های خودروسازی برای تصویب به هیأت وزیران ارائه شود.

رئیس شورای رقابت تصریح کرد: علاوه بر این شرکت‌های خودروسازی با ایجاد شرکت‌های فرعی، فروش سهام خود را به نام خصوصی سازی انجام می دهند اما عملاً شرکت اصلی با یک یا چند واسطه سهام خود را خریداری کرده است که این موضوع هم در دستور کار شورای رقابت بوده و در این رابطه هم تصمیمات لازم اعلام خواهد شد.
 

 

منبع: تسنیم

کد خبر 64307

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha