مشتری مداری در خدمات پس از فروش مغفول مانده است

پرشین خودرو: مشاور وزیر صنعت، معدن وتجارت در امور خودرو می گوید، مشتری مداری در خدمات پس از فروش مغفول مانده است و صنعت خودرو در بخش های مختلف نیاز به توسعه و تغییر دارد تا بتواند خواست مردم را اجابت کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سعید مدنی، با بیان این مطلب گفت: بی شک حضور برندهای معتبر خودرویی در ایران می تواند موجب ایجاد تغییر در صنعت و بازار خودرو شود.


وی افزود: پس از وضع تحریم های خودرویی، ارتباط مان با صنعت خودروی جهان کم و کمتر شد و این اتفاق برای انجام تبادلات فنی و تکنیکی مشکل ساز شد.

مدنی گفت: تحریم بهانه ای شد برای معرفی نکردن محصولات جدید توسط برندهای حاضر در بازار ایران و تنها اتفاقی که این شرکای قدیمی در این مدت رقم زدند، حمایت نصف و نیمه از تولیدات قدیمی شان در ایران بود.


وی افزود: صنعت خودرو و تصمیم سازان در انتظار فرصتی بودند تا این ارتباط را دوباره برقرار سازند، زیرا همگان به این امر واقف هستند که بیشتر محصولات تولیدی دو شرکت بزرگ خودروساز ایرانی قدیمی شده در حالی که در سال های گذشته سطح توقع های مردم افزایش چشم گیری یافته است و دیگر پذیرای هر خودرو و با هر کیفیتی نیستند.

وی با تاکید بر این مطلب که توان خودروسازان داخلی برای ایجاد تغییر محدود بوده و کار زیادی بدون مشارکت با برندهای معتبر پیش نخواهد رفت، اضافه کرد: ما باید بر اساس اهداف کشور با شرکت های بزرگ خودروسازی همکاری کنیم و البته این بار باید یک شراکت و همکاری حساب شده انجام شود.

مدنی گفت: بی شک پس از قدیمی بودن مدل خودروها، مشکل اصلی صنعت خودروی ایران خدمات پس از فروش است که در دو بعد سیستمی و تشکیلاتی و همچنین بعد رفتار با مشتری نیازمند بهره بردن از تجارب خارجی ها هستیم.

مشاور خودرو وزیر صنعت، معدن و تجارت به برگزاری چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو در 24 و 25 بهمن ماه امسال اشاره کرد و گفت: این همایش برپایه فروش و خدمات پس از فروش کلید خواهد خورد و می تواند موجب افزایش تجربه و آگاهی خودروسازان نسبت به مدل های ارایه خدمات پس از فروش در جهان شود.

وی اضافه کرد: برخی از برندهای حاضر در ایران برای قراردادهای جدید، شرط ایجاد شبکه اختصاصی خدمات را گذاشته اند که این اتفاق می تواند رقابت در بازار خودرو را افزایش دهد.

مدنی با انتقاد از برخی بداخلاقی ها در حوزه خدمات پس از فروش، اظهار داشت: باید در کنار افزایش کیفیت خدمات و وارد کردن تجهیزات جدید، نوع رفتارمان را نیز تغییر دهیم.

وی درپایان خاطرنشان کرد: مشتریان ایرانی از برخورد عوامل شرکت های خودروساز در موضوع خدمات پس از فروش بیش از نبود یک قطعه ناراحت می شوند و این نشان از این دارد که خودروسازان ما باید فکری برای این مهم کرده و فرهنگ مشتری مداری را از خود شروع کنند.

 

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص چهارمین همایش بین المللی صنعت خودرو می توانند به نشانی سایت همایش در آدرس www.iaiic.com مراجعه کنند.

 

منبع: ایرنا

کد خبر 64333

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha