کد خبر 64375
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۲

پرشین خودرو: بررسی بهترین کشورهای اروپایی برای تحصیل توسط نشریه گاردین.

به گزارش«پرشین خودرو»،  نشریه گاردین جذاب‌ترین کشورهای اروپایی را به دانشجویان معرفی کرده است. در گزارش این نشریه آمده است:
 
ادامه تحصیل در خارج از کشور همواره موضوع جالبی برای افراد است. مسافرت، ملاقات با افراد جدید و خروج از حاشیه امن وطن مهمترین ویژگی‌های ادامه تحصیل درخارج است که اگر با این موارد مشکلی ندارید احتمالا به تحصیل در کشورهای خارجی علاقمند هستید.
 
با اینکه در بسیاری از کشورهای اروپایی کیفیت آموزش، شهریه‌ها و هزینه‌های زندگی مناسب هستند، دانشجویان سرنوشت‌های متفاوتی برایشان رقم می‌خورد. بعضی به وطن خود برمی‌گردند، بعضی در کشور مقصد کار پیدا می‌کنند و بعضی دیگر وارد روابط عاطفی می‌شوند و مسیر زندگی‌شان تغییر می‌کند.
 
با همه این اوصاف تحصیل در اروپا موضوعی است که ارزش بررسی کردن را دارد و ما چند مقصد جذاب را با هم بررسی می‌کنیم:
 
1- هلند، هزینه تحصیل سالیانه حدودا 1900 یورو
 
هلند یکی از کشورهای کم‌هزینه اروپا محسوب می‌شود و تعدد مراکز آموزش انگلیسی ‌زبان در آن قابل توجه است.
 

بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل

 
بیش از 2100 موسسه و برنامه آموزشی انگلیسی در هلند وجود دارد و هزینه‌های زندگی در این کشور نسبتا پایین است و تعداد دانشجویان خارجی در کالج‌ها و دانشگاه‌های آن بالاست.
 
2- آلمان، هزینه تحصیل بسیار ارزان و حتی رایگان است!
 
برای آندسته از افرادی که بدنبال تحصیل ارزان‌قیمت و یا حتی رایگان درقلب اروپا هستند، آلمان می‌تواند بهترین مقصد باشد. 12 درصد دانشجویان در آلمان خارجی هستند و تقریبا تمامی دانشگاه‌ها در سطح جهانی فعالیت می‌کنند.

بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل

 
نکته‌ای که باید مد نظر قرار بگیرد این است که در مقطع کارشناسی به ندرت آموزشی به زبان انگلیسی ارائه می‌شود اما در مقاطع بالاتر این مشکل تا حد زیادی حل شده است. پس برای تحصیل در مقطع لیسانس دانستن زبان آلمانی الزامی است.
 
انضباط و سلسله مراتب تحقیقاتی در دانشگاه‌های آلمان بسیار اهمیت دارد وهزینه های زندگی در آلمان ماهیانه حدود 600 تا 800 یورو است.
 
3- اسپانیا، هزینه تحصیل سالیانه بین 690 تا 1300 یورو
 
بیشتر مراکز آموزش عالی در اسپانیا به زبان اسپانیولی تدریس می‌کنند اما می‌توان چند موسسه و دانشگاه انگلیسی‌ زبان نیز در آنها پیدا کرد. در تمام دانشگاه‌های اسپانیا دامنه شهریه‌ها بسیار گسترده است و افراد می‌توانند با توجه به توانایی مالی خود در آنها ادامه تحصیل دهند. شهریه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بین 1340 تا 1524 یورو است. هزینه‌های زندگی در اسپانیا ماهیانه بین 600 تا 700 یورو است.

بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل

 
4- لهستان، هزینه تحصیل به زبان بومی تقریبا رایگان، هزینه برای زبان‌های دیگر سالی 2155 یورو
 
شاید لهستان کمتر به عنوان یک مقصد برای ادامه تحصیل انتخاب شود اما شهریه‌های مناسب و هزینه‌های پایین زندگی در آن باعث‌ می‌شود به عنوان یک گزینه در نظر گرفته شود. در لهستان بیش از 700 دوره مختلف به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و تقریبا مشکلی برای دوره‌های انگلیسی وجود ندارد.
 

بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل


 
5- فرانسه، حداقل هزینه تحصیل 190 یورو
 
شهریه‌های دانشگاه‌های دولتی فرانسه در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به ترتیب از 190 و 260 یورو شروع می‌شود. مسلما این مبالغ در دانشگاه‌های خصوصی بیشتر است.

بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل

 
هزینه زندگی در پایتخت از شهرهای دیگر فرانسه بیشتر است اما پاریس همیشه در طول تاریخ به عنوان بهترین شهر برای دانشجویان مطرح بوده است. اکثر دوره‌ها به زبان فرانسوی تدریس می‌شوند اما بیش از 1100 برنامه به زبان انگلیسی نیز وجود دارد.
 
هزینه متوسط زندگی در پاریس ماهانه 800 یورو و در شهرهای کوچک‌تر بین 400 تا 700 یورو متغیر است.
 
6- نروژ، هزینه تحصیل رایگان
 
تحصیل تقریبا در تمام دانشگاه‌های دولتی نروژ رایگان است اما هزینه‌های زندگی در آن یک سر و گردن از بقیه اروپا بیشتر است و حدودا باید 950 یورو برای مخارج ماهانه کنار گذاشته شود. آب‌وهوای مساعد، پایین بودن نرخ جرم و جنایت و زمستان‌های سرد دیگر ویژگی‌های نروژ است. بیشتر دوره‌ها به زبان نروژی تدریس می شود و فقط 250 برنامه آموزشی به زبان انگلیسی وجود دارد.
 

بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل

7- جمهوری چک، شهریه سالانه 4200 یورو
 
دانشجویانی که می‌خواهند ادامه تحصیل با هزینه‌های پایین را تجربه کنند می‌توانند جمهوری چک را در نظر داشته باشند. هزینه زندگی در این کشور را می‌توان نهایتا ماهی 300 تا 400 یورو در نظر گرفت و تنوع نژادی در آن باعث می‌شود دانشجویان کمتر احساس غربت کنند.

بهترین کشورهای اروپایی برای ادامه تحصیل
 
 
 
 
منبع: باشگاه
کد خبر 64375

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha