کد خبر 64403
۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
چین با خودروسازان آمریکایی چپ می‌افتد

پرشین خودرو:روزنامه چاینا دیلی به نقل از یک مقام بلندپایه دولتی خبر داد به زودی یک خودروساز آمریکایی به دلیل رفتار انحصارطلبانه جریمه خواهد شد.

به گزارش «پرشین خودرو»، خبر این جریمه در شرایطی اعلام می شود که روابط چین و آمریکا پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات، در دوره حساسی قرار دارد. رییس جمهور منتخب آمریکا سیاست کشورش در قبال چین را زیر سوال برده است.


ژانگ هاندونگ، مدیر اداره نظارت بر قیمت کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی به چاینا دیلی گفت: بازرسان دریافته اند یک شرکت آمریکایی از سال ۲۰۱۴ از توزیع کنندگان خواسته است در قیمتها تبانی کنند.

بر اساس گزارش رویترز، این روزنامه چینی به جزییات بیشتر اشاره ای نکرد.

چین که بزرگترین بازار خودروی جهان است، برای استراتژی شرکتهای خودروسازی در سراسر جهان از جمله شرکتهای آمریکایی جنرال موتورز و فورد موتور اهمیت زیادی پیدا کرده است.

مارک تروبای، سخنگوی فعالیتهای منطقه آسیا اقیانوسیه فورد در این باره اظهار بی‌اطلاعی کرد و جنرال موتورز هم حاضر به اظهارنظر نشد.

این دومین جریمه ای خواهد بود که ماه جاری از سوی کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی صادر می شود و هفتمین جریمه برای خودروسازان از زمان آغاز تحقیقات ضدانحصارطلبی در سال ۲۰۱۱ خواهد بود.

شرکتهایی که هدف جریمه قرار گرفتند، آئودی، مرسدس بنز دایملر، تویوتا موتور و یکی از جوینت ونچرهای نیسان موتور بود.

چین در سال ۲۰۱۱ بدنبال اختلاف گسترده در زمینه تجارت و ارزهای ملی، حداکثر ۲۲ درصد تعرفه برای خودروهای بزرگ و شاسی بلندهایی که از آمریکا به این کشور صادر می شوند، تعیین کرد.

منبع: ایسنا
 

کد خبر 64403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha