5مفهومی تحول آفرین و برگزیده سال 2016+تصاویر

پرشین خودرو: سال 2016 رو به پایان است. همانند سال های گذشته امسال نیز در کنار خودروهای تولیدی، کانسپت های جدیدی توسط سازندگان مطرح رونمایی شد که هر یک نوآوری های خاص خود را داشت.

به گزارش «پرشین خودرو»، کانسپت ها خودروهایی هستند که با هدف نشان دادن ایده های آینده نگرانه طراحی می شوند.

برخی از کانسپت ها سرانجام با اندکی تغییرات به مرحله تولید می رسند و برخی دیگر پس از خودنمایی در چند نمایشگاه راهی موزه یا پارکینگ سازنده می شوند. برخی دیگر نیز به عنوان سرلوحه محصولات آتی قرار گرفته و ویژگی های کلیدی آنها در تولیدات بعدی نمایان می شوند.

 

کانسپت مرسدس بنز ویژن CLS که در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در سال 2003 معرفی شد و چندی بعد با تغییرات اندک به مرحله تولید رسید

کانسپت مرسدس بنز ویژن CLS که در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت در سال 2003 معرفی شد و چندی بعد با تغییرات اندک به مرحله تولید رسید

 

با این پیش زمینه در مقاله حاضر قصد داریم به پنج مورد از جالب ترین کانسپت های سال 2016 پرداخته و نگاهی گذرا به ویژگی های کلیدی آنها داشته باشیم.

خودروهایی که هر یک به نوبه خود می توانند مسیر کمپانی مادر را تغییر دهند و فناوری های جدیدی را به صنعت خودروسازی معرفی کرده اند.

 

اپل جی تی (Opel GT)

 

بهار امسال، اپل یک کانسپت شگفت انگیز در نمایشگاه اتومبیل ژنو معرفی کرد. این کانسپت که جی تی نامگذاری شده بود، با خطوط پر رنگ و ترکیب زیبای رنگ ها در بدنه و همچنین طراحی خاص رترو توجهات بسیار زیادی را جلب نمود.

 

opel-gt_concept_2016-1

 

طراحان اپل در پیکره کانسپت جی تی تعادل بسیار خوبی بین عناصر و المان های قدیمی با طرح های مدرن ایجاد کرده بودند و به همین دلیل می توان گفت که جی تی ترکیبی از گذشته و آینده است.

 

opel-gt_concept_2016-3

 

با آنکه جی تی به مرحله تولید نخواهد رسید، اما قطعا طراحی خاص آن در محصولات آتی اپل تاثیرگذار خواهد بود. شاید چند سال بعد خودرویی با این جلو پنجره زیبا و چراغهای اصلی جذاب در شوروم های اپل به نمایش گذاشته شدند.

 

مینی ویژن نکست 100 (MINI Vision Next 100)

اگر اپل جی تی چندان برای شما جذاب نبود، می توانید نگاهی به کانسپت مینی داشته باشید که به احتمال زیاد باعث تپش قلبتان خواهد شد!

 

mini-vision_next_100_concept-2016-1

 

این کانسپت که به همراه چند کانسپت دیگر به مناسبت صد سالگی کمپانی ب ام و طراحی شده بود، ظاهر بسیار خاصی داشته و شباهت چندانی به خودروهای حاضر در خیابان ندارد.

 

mini-vision_next_100_concept-2016-2

 

همانند محصول اپل، کانسپت مینی نیز به مرحله تولید نخواهد رسید؛ زیرا ایده به اشتراک گذاری خودروهای خودران هنوز تا رسیدن به مرحله اجرایی به سال ها زمان نیاز دارد. با این وجود ویژن نکست 100 می تواند منعکس کننده بخشی از ظاهر خودروهای مینی در سال های آینده باشد.

 

فولکس واگن ای دی Volkswagen I.D.))

در نگاه اول این کانسپت الکتریکی به اندازه سایر حاضرین در این مقاله جذاب به نظر نمی رسد، چرا که همانند اکثر محصولات فولکس واگن طراحی ساده ای داشته و خبری از حجم ها و خطوط اغراق آمیز در آن نیست.

 

vw-i-d-1

با این حال نگاهی جزیی تر به اشکال و المان های ظاهر خودرو آن را شایسته تحسین قرار می دهد.

 

vw-i-d-2

 

برای مثال چراغ های کانسپت فولکس واگن جزو جالب ترین بخش های آن هستند، زیرا به شکلی خلاقانه با بدنه ترکیب شده و گویی از یک سیاره دیگر به طراحان الهام شده اند. در عوض نمای عقب با الهامات این سیاره و توسط همان طراحان محتاط همیشگی فولکس واگن طراحی شده اند!

 

ویژن مرسدس مایباخ 6 (Vision Mercedes-Maybach 6)

کوپه بزرگ مرسدس یکی از ستارگان گردهمایی پبل بیچ امسال بود. این کوپه 2+2 با طول تقریبا 6 متری خود ضمن به چالش کشیدن لیموزین ها سر و صدای زیادی به پا کرد.

 

mercedes-benz-vision_maybach_6_concept-2016-2

 

طراحان مرسدس با جرات تمام ایده خود را در قالب یک پیکره بزرگ و کشیده پیاده کرده اند که نتیجه آن خلق اتومبیلی بسیار با ابهت شده است.

 

mercedes-benz-vision_maybach_6_concept-2016-3

 

در کل این کانسپت لوکس شباهتی به محصولات فعلی مرسدس ندارد، اما به احتمال بسیار سرنخ هایی از ظاهر محصولات آتی این کمپانی در خود پنهان کرده است؛ به خصوص اینکه پیشرانه در نظر گرفته شده الکتریکی بوده و کابین آن نیز بسیار مدرن می باشد.

 

mercedes-benz-vision_maybach_6_concept-2016-1

 

از میان المان ها و عناصر ظاهری، جلوپنجره و چراغ های اصلی جلو و عقب بیشترین پتانسیل را برای دیده شدن بر روی خودروهای آینده مرسدس دارند.

 

لکسوس یو اکس (Lexus UX)

محصولات حال حاضر کمپانی لکسوس دست کمی از خودروهای کانسپت ندارند! استفاده از طرح های فضایی و خطوط بسیار تیز باعث شده که اتومبیل های این کمپانی طراحی کاملا متمایزی داشته و از فواصل دور نیز قابل تشخیص باشند. حال تصور کنید که این شرکت خودرویی کانسپت ارایه کند!

 

lexus-ux_concept-2016-1

 

شاسی بلند UX آخرین کانسپتی است که این کمپانی ژاپنی چندی پیش در نمایشگاه اتومبیل پاریس معرفی کرد. طبق انتظار ظاهر این کانسپت بسیار شلوغ بوده و حجم های اغراق آمیز به همراه خطوط فوق العاده تیز جزو مشخصه های بارز طراحی خارجی آن هستند.

 

lexus-ux_concept-2016-2

 

می توان گفت که چراغ های باریک اصلی و جلوپنجره عظیم UX از شاسی بلندهای کنونی این شرکت مثل سری NX به امانت گرفته شده اند. نمای عقب نیز به پیچیدگی هر چه تمام طراحی شده و انواع اشکال هندسی در این بخش قابل مشاهده است.

ظاهر این کانسپت به گونه ای طراحی شده که می تواند در صورت رسیدن به مرحله تولید، مشکلات زیادی را در ساخت قالب های بدنه ایجاد کند!

 

lexus-ux_concept-2016-3

 

شاید به همین جهت است که لکسوس برنامه ای برای تولید این کانسپت ندارد. وضعیت در داخل کابین نیز به همین شکل بوده و بیشتر شبیه وسایل نقلیه موجود در فیلم های علمی تخیلی است!

 

منبع دیجیاتو

کد خبر 64491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha