تردد خودروهای 45 ساله در تهران!

پرشین خودرو: مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به عدم اجرای مصوبه منع تردد خودروهای فرسوده در کلانشهرها، گفت: خودروهای دیزلی بدون ضابطه داخل شهرها تردد می کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، سید وحید حسینی، با بیان این مطلب و با اشاره به تردد بی ضابطه خودروهای دیزلی داخل شهرها، خاطرنشان کرد: در حال حاضر مجوز تولید حدود 100 هزا ر خودرو دیزلی صادر شده است.



وی افزود: خودروهایی که برای تردد در جاده های بین شهری ایمن نیستند، در داخل شهرها فعالیت می کنند و به ارائه خدمات می پردازند.



مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران تصریح کرد: طبق مصوبه سال 1390 تردد خودروهای فرسوده در کلان شهرها ممنوع شده اما هنوز اجرایی نشده است.



وی با بیان اینکه خودروهای با عمر بالای 20 سال باید از رده خارج شوند، خاطرنشان کرد: این درحالی است که خودروهایی در تهران تردد می کنند که 45 سال از عمر آن ها می گذرد.



حسینی درباره انجام معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین نیز گفت: با اینکه دیزل در شهرها مسئله مهمی است اما به معاینه فنی آن ها آنگونه که باید پرداخته نشده است و سطح دیزل خودروها وضعیت خوبی ندارد.



مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه سطح استاندارد یورو 3 برای اتومبیل های سواری سطح خوبی است، اذعان داشت: یورو 3 یا 4 برای خودروهای دیزل اصلا مناسب نیست بنابراین نصب فیلتر دوده را به صورت قانون اعمال می کنیم.



حسینی با بیان اینکه سالانه 10 درصد جرم ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون را دوده یا کربن سیاه تشکیل می دهد، خاطرنشان کرد: خودروهای کاربراتوری و دیزلی سهم مهمی در تولید کربن سیاه دارند بنابراین وزارت راه و شهرسازی باید موضوع معاینه فنی خودروهای دیزلی را به صورت جدی پیگیری کند.
 

 


منبع شبستان

کد خبر 64492

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha