فیات کرایسلر به مسابقات ناسکار بازمی‌گردد

پرشین خودرو: گروه خودروسازی فیات کرایسلر به علت فشارهای مالی در سال ۲۰۱۲ مجبور به ترک این رشته‌ی ورزشی شد؛ اما مدیرعامل این شرکت تصمیم گرفته است به این مسابقات بازگردد.

به گزارش«پرشین خودرو»، سرجیو مارچیونه، مدیرعامل گروه خودروسازی فیات کرایسلر، روز یکشنبه اعلام کرد دوج خواهان بازگشت به مسابقات ناسکار است. وی روز یکشنبه در فینال مسابقات جهانی فراری چلنج در پیست اتومبیل‌رانی بین‌المللی دیتونا حضور داشت و در صحبت با خبرنگاران به این تصمیم اشاره کرد. گروه خودروسازی فیات کرایسلر مالک فراری است و مارچیونه مدیرعامل این شرکت است.

وقتی از وی در مورد بازگشت دوج به ناسکار سؤال شد، بدون تأمل پاسخ داد:

بله من دوست دارم دوج را دوباره در این مسابقات ببینم و دیشب در این مورد با جیم فرنس، قائم‌مقام اجرائی ناسکار صحبت کردیم.

دوج در سال ۲۰۱۲ به‌طور رسمی از مسابقات ناسکار کناره‌گیری کرد؛ ولی این تصمیم به سال ۲۰۰۹ برمی‌گردد. تیم مسابقه‌ای Penske آخرین تیم شرکت دوج بود.

مارچیونه در ادامه گفت:

این تصمیم من بود که دوج از مسابقات ناسکار خارج شود و در این مورد من مقصر اصلی هستم. در سال ۲۰۰۹ ما به‌تازگی از ورشکستگی نجات یافته بودیم و در دورانی که شرکت ما در پرداخت حقوق کارکنان با مشکل مواجه بود، حضور در مسابقات ناسکار توجیه اقتصادی نداشت. فکر می‌کنم اکنون در شرایط متفاوتی نسبت به آن زمان قرار داریم.

برایان فرنس، مدیرعامل مسابقات ناسکار در مسابقه‌ی نهایی این فصل، تأیید کرد آن‌ها نیز قصد دارند خودروساز دیگری به مجموعه‌ی خود اضافه کنند؛ اما وی اطلاعات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

نظرات قبلی فرنس و صحبت‌های روز یکشنبه‌ی مارچیونه درباره‌ی این موضوع، باعث حدس و گمان‌هایی در این‌ باره شده است؛ با این حال یک واقعیت مسلم است؛ مردی که تصمیم به کناره‌گیری دوج از مسابقات ناسکار گرفته بود، اکنون آماده‌ی بازگشت به این مسابقات است.

مارچیونه افزود:

ما باید راه درست برای بازگشت به مسابقات را پیدا کنیم. من با جیم فرنس و لیسا کندی (مدیرعامل سازمان مسابقات بین‌المللی و عضو هیئت‌مدیره ناسکار) درباره‌‌ی بازگشت دوج به مسابقات ناسکار در کوتاه‌مدت توافق کرده‌ایم.

دیوید هیگدان، سخنگوی ناسکار گفت:

هیجان در ناسکار در حال افزایش است. ما همچنان در حال مذاکره با تعدادی از خودروسازان مورد علاقه‌ی خود، برای پیوستن به این مسابقات هستیم. ما مشتاقانه به دنبال بحث و مذاکره در این خصوص با آن‌ها هستیم.

منبع: زومیت

کد خبر 64572

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha