روزانه 600 دستگاه کامیون‌ از پایانه مرزی میلک تردد دارند

پرشین خودرو:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: امسال فعالیت‌ها در دو پایانه مرزی میرجاوه و میلک خوب بوده به طوریکه روزانه بین 500 تا 600 دستگاه کامیون‌های صادراتی و ترانزیتی در پایانه مرزی میلک تردد می‌کنند.

به گزارش «پرشین خودرو»، علی خانقایی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: جابه‌جایی کالا، جابه‌جایی مسافر، ایمنی و ترافیک جاده‌ها و توجه به ترانزیت و تجارت از مهمترین حوزه‌های فعالیت این اداره کل است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان از تجهیز هزار کیلومتر از محورهای این استان به دوربین‌های کنترل سرعت خبر داد و گفت: مراسم بهره‌برداری از این دوربین‌ها با حضور مسؤولان کشوری و استانی امسال برگزار می‌شود.

وی با توجه به اینکه بیش از 95 درصد جابجایی‌ها از طریق ناوگان حمل و نقل جاده ای است گفت: با ایجاد شبکه سیر و برند سازی شبکه حمل ونقل از سردرگرمی مسافران جلوگیری شده و مسافران راحت‌تر می‌توانند انتخاب کنند و شرکت‌ها نیز در راستای معرفی خود رقابت سالم تری خواهند داشت.

خانقایی با اشاره به آموزش رانندگان در بخش مسافری نیز گفت: شرکت‌های حمل و نقل موظف به ارائه اموزش‌های لازم به رانندگان خود هستند.

وی در زمینه حمل و نقل کالا نیز گفت: تمام فرایند حمل و نقل کالا در کشور مکانیزه و سیستمی است و اسناد آنها هوشمند است و امروز اگر راننده‌ای کارت سلامت معتبر نداشته باشه از فعالیت وی خودداری می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان ادامه داد: ناوگان حمل و نقل جاده ای نیز دارای کارت هوشمند هستند و معاینه فنی خودرو ها به صورت انلاین بررسی می‌شود.

وی گفت: ناوگانی که داری کارت هوشمند نیستند شرکت های حمل و نقل هیچ گونه خدماتی به آنها نمی‌دهند و امکان صدور بارنامه برای آنها محقق نخواهد شد.

خانقایی در زمینه پیمایش خودرو ها نیز گفت: با نصب دوربین‌های کنترل سرعت در سطح استان و سیستم‌های مکانیزه و انلاین در هر دو بخش مسافر و کالا خودرو ها کنترل و پیمایش می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه ناوگان‌های فعال سوخت بیشتری دریافت می‌کنند گفت: با اجرای طرح پیمایش روزانه 9 میلیون لیتر گازوییل در کشور صرفه جویی می‌شود که این رقم در استان سه میلیون لیتر است و با اجرای کامل طرح پیمایش، مصرف کننده واقعی، سوخت دریافت کند.

وی ادامه داد: درصد زیادی از تلفات جاده‌ای در محورهای روستایی است و با توجه به اینکه حضور در روستاها کمتر بوده بهره برداری از دوربین‌ها محورهای روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

خانقایی تصریح کرد: تلفات در روستاها به عابران پیاده و موتور سیکلت ها بر می‌گردد که در این راستا فرهنگ سازی‌های لازم با تهیه بسته‌های فرهنگی. حضور در روستاها، مدارس و تاکید بر استفاده از کلاه ایمنی صورت گرفته است.

وی گفت: در پایانه مرزی میلک 900 تا هزار شغل به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

خانقایی ادامه داد: با هدف برطرف کردن مشکلات اشتغال در این استان پروژه‌های عمرانی خوبی در حال انجام است و پایانه‌های مرزی نیز تاثیر بسزایی در ایجاد اشتغال دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای تجار خارجی زمان بسیار مهم است و باید کالا به موقع و در کمترین زمان ممکن به مقصد برسد که در این راستا پیشنهاد کردیم شبانه روزی شدن پایانه مرزی میلک مورد توافق قرار بگیرد که هماهنگی‌های لازم برای اجرایی کردن این کار مهم در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در بحث ناوگان، ناوگان استان ما در بخش باری و مسافری جوان است، گفت: در بحث مینی بوسی در استان ناوگان ما فرسوده است و باید نوسازی شود.

منبع: ایسنا

کد خبر 64574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha