کد خبر 64579
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
 قرارداد نهایی با ایرباس درهفته جاری

پرشین خودرو: وزیر راه وشهرسازی با بیان اینکه مذاکرات ایران ایر با شرکت ایرباس این هفته به پایان می رسد، گفت: انتظار داریم قرارداد نهایی در این هفته به امضا برسد.

به گزارش «پرشین خودرو»، عباس آخوندی روز یکشنبه در حاشیه نخستین نمایشگاه راه‌سازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته افزود: بعد از امضای قرار ایران ایر با ایرباس، جزئیات آن اعلام می شود.
به گزارش ایرنا، با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم ها، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران موفق شد که با ایرباس برای خرید 118 فروند هواپیما و با بوئینگ برای خرید حدود 100 هواپیما به توافق برسد، ضمن اینکه ایران ایر در قراردادی دیگر خرید 20 فروند هواپیمای 70 نفره از یکی از شرکت هواپیمای ای.تی.آر (ATR) از زیرمجموعه ایرباس در دستور کار خود قرارداد.
هفته گذشته با حضور مدیران بوئینگ در ایران، قرارداد خرید 80 فروند هواپیما بین ایران ایر و این شرکت سازنده هواپیما نهایی شد. 50 فروند این هوپیما مدل 737 و 30 فروند دیگر مدل 777 پهن پیکر هستند که در یک دوره 10 ساله به «ایران ایر» تحویل می شود.

** امضای قرارداد 30هزار میلیارد ریالی در بخش بندری و دریایی
وزیر راه و شهرسازی در ادامه از امضای قرارداد سرمایه گذاری 30 هزار میلیارد ریالی در بخش بندی و دریای خبرداد و گفت: این قرارداد نیز فردا شب(دوشنبه شب) برای توسعه سرمایه گذاری در پسکرانه های بندر های تجاری ایران به امضا می رسد.
آحوندی با بیان اینکه با توجه به برنامه ریزی های انجام شده، همه بخش های حمل ونقل هوایی، دریایی، زمینی و ریلی در حال توسعه و انجام سرمایه گذاری هستند، افزود: در چند روز آینده بهره برداری از 500 دوربین نظارتی نصب شده در راه های کشور، آغاز می شود.

** پیوند دانش و دانشگاه در بخش راه و ساختمان
وزیر راه درباره نخستین نمایشگاه راه‌سازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته نیز گفت: در این نمایشگاه شاهد پیوند دانش و دانشگاه در بخش های راه و ساختمان و استفاده از فناوری های نوین در این حوزه ها هستیم.
وی افزود: اکنون 6 هزار نفر در شرکت های دانش بنیان در زمینه دوربین های نظارتی در راه های کشور فعالند تا یک هزار و 800 دوربین در راه های کشور به صورت یکپارچه مورد استفاده دستاندرکاران قرار گیرد.
آخوندی به توسعه آزادراه های کشور اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه آخرین وضعیت آزادراه های حرم تا حرم، آزادراه جنوب غربی تهران از آبیک تا چرمشهر، اراک به خرم آباد و بروجرد به خرم آباد که بزودی افتتاح می شود، بررسی شد؛ انتظار داریم گلوگاه آزادراه منجیل به قزوین نیز با افتتاح یک پل و تونل در این مسیر، برطرف شود.
وی درباره وضعیت پل های ریلی در کشور نیز گفت: با چند دانشگاه، بررسی استحکام این پل ها در زمان حمل بار و مسافر در دستور کار قرار گرفته تا ارزیابی دقیقی در این زمینه انجام شود.
وی به حضور 90 درصدی بخش خصوصی در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه برای نخستین بار استفاده از فناوری های رویه بتنی در راه های کشور به نمایش درآمده است تا از تولید مازاد سیمان در راه های کشور به صورت بتنی استفاده شود.
به گزارش ایرنا، نمایشگاه راه‌سازی، راهداری، حمل و نقل و صنایع وابسته امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی و فعالان بخش خصوصی در مصلای تهران گشایش یافت و تا 30 آذرماه پذیرای علاقه مندان است. در این نمایشگاه 115 شرکت خصوصی حضور دارند.

منبع: ایرنا

کد خبر 64579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha