کد خبر 64613
۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۰
کنترل پاسپورت و بار مسافر با مینی ون

پرشین خودرو: دو مهندس آمریکایی طرح اولیه ونی خودران مخصوص مسافران فرودگاه اختراع کرده اند که وزن بار مسافران را اندازه می گیرد و پاسپورت های آنان را اسکن می کند.

به گزارش «پرشین خودرو»، صف های طولانی در فرودگاه ها برای کنترل بلیت و بار و از سوی دیگر گمرک زمان زیادی را به خود اختصاص می دهد.

درهمین راستا آشیش تالکار طراح صنعتی و چارلز بمباردیر در آمریکا، طرح اولیه ونی به نام «نکسوس» را خلق کرده اند که فرایندهای ورود، گمرک و کنترل های امنیتی را در مینی ون که مسافران را به فرودگاه می رساند، اجرا می کند.

این مینی ون خودران می تواند بارهای مسافران را وزن و بازرسی کند. سپس آزمایشات اشعه ایکس و تحلیل شیمیایی بارها را قبل از رسیدن به فرودگاه فراهم کند. مینی ون نکسوس ظرفیت چهار نفر را دارد. مسافران قبل از سوار شدن از یک فلزیاب گذر می کنند، دستگاهی که کنار هر صندلی نصب شده، پاسپورت آنها را اسکن می کند.

ون از هریک از مسافران عکاسی می کند و اسکن کل بدن را نیز انجام می دهد. سپس آنها را در یک منطقه از پیش تعیین شده به نام «منطقه امن» پیاده می کند. به این ترتیب مسافران می توانند بدون معطلی وارد بخش های کنترل پرواز فرودگاه شوند.

چنانچه مقامات امنیتی فرودگاه ها این طرح را قبول کنند، خدمت جدید نکسوس برای شرکت های تاکسیرانی بسیار جذاب خواهد بود. از سوی دیگر شرکت های هواپیمایی نیز به دنبال خدمات جدید و مشابهی هستند تا بتوانند فرایند سفر را برای مشتریان خود آسانتر کنند. چنین طرحی به آنان قدرت رقابت خواهد بخشید.

منبع:مهر

کد خبر 64613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha